کفسابی سنگ سیرجان

کفسابی سنگ سیرجان

سنگ سیرجان از سنگ های لوکس است که ظاهری براق دارد. به همین دلیل در هنگام کفسابی سنگ سیرجان باید دقت کرد که زیبایی های این سنگ از بین نرود.

کفسابی سنگ یعنی پاک کردن یک سنگ از آلودگی و از بین بردن خط و خش و پستی و بلندی از روی آن. سنگ سیرجان یکی از سنگ های زیبا می باشد و برای اینکه بتواند ویژگی های خود را نشان بدهد باید همیشه تمیز باشد. به همین دلیل هر چند وقت یک بار باید سنگ سیرجان را کفسابی کرد.

کفسابی این سنگ سبب می شود که نفوذ آلودگی ها در آن کمتر شود و عمر این سنگ کاهش نیابد. کفسابی سنگ سیرجان باید طی مراحل خاصی انجام شود چون این سنگ از سنگ های گرانقیمت می باشد. افرادی که به کفسابی این سنگ می پردازند باید حرفه ای باشند تا به سنگ آسیبی وارد نکنند.

قابل ذکر است که هزینه های کفسابی سنگ سیرجان نیز با توجه به گران قیمت بودن خود سنگ، زیاد می باشد.

معرفی سنگ سیرجان

سنگ سیرجان از سنگ های کریستالی( سنگ تبلور مجدد با دانه های بلوری شکل) می باشد که ظاهری شفاف و آرامش بخش دارد. این سنگ ساختمانی زمینه ای سفید دارد که با رگه های خاکستری، سیاه و طلایی پوشانده شده است. سنگ کریستالی سیرجان از قیمت بالایی برخوردار می باشد، به همین دلیل برای قسمت های بی اهمیت یک ساختمان مورد استفاده قرار نمی گیرد.

از ویژگی های این سنگ می توان به انعکاس نور آن، مقاومت آن در برابر نفوذ آب، براق بودن و … اشاره کرد.

از این سنگ می توان برای سنگ فرش آسانسور، لابی هتل، آشپزخانه، پذیرایی و دیواره های داخل و نمای ساختمان استفاده کرد. قابل ذکر است به دلیل اینکه این سنگ دارای تخلخل کمی است، میزان چسبندگی کمی دارد. به همین دلیل برای نصب سنگ سیرجان بر روی دیوارها باید از پیچ و رولپلاک نما استفاده کرد.

گفتنی است که استفاده از سنگ سیرجان برای فضاهای تاریک نیز مناسب می باشد، چون سبب بازتاب نور می شود و محیط را روشن تر می کند.یادآور می شویم که قیمت سنگ سیرجان برحسب ضخامت، رنگ، طرح و سایز آن محاسبه می شود.

سنگ سیرجان
کفسابی سنگ سیرجان

مراحل اجرای کفسابی سنگ سیرجان

برای کفسابی سنگ سیرجان باید از تلفیق دو روش کفسابی با دستگاه و مواد پلیمری رزین استفاده کرد.

همانطور که گفتیم سنگ سیرجان دارای حفره های کمی است. به همین دلیل برای کفسابی آن می توان با استفاده از بتونه و سمباده به لایه برداری آن پرداخت. در مرحله اول باید تمامی آلودگی ها و جرم ها از روی سنگ سیرجان پاک شوند.

در مرحله بعد باید از لقمه سنگی با شماره ۳۶ استفاده کرد و آلودگی های موجود در حفره ها و روی سنگ سیرجان را از بین برد.

در مراحل بعدی باید از لقمه سنگ های نرم تری با شماره های ۶۰ و ۱۲۰ استفاده کرد. بعد از لایه برداری کامل و تمیز شدن حفره های سنگ سیرجان می توان از ماده پلیمری رزین استفاده کرد و حفره ها را پر کرد. ماده چسبناک رزین سطح سنگ سیرجان را یکدست و مرتب می کند و سطح آن مانند روز اول صاف و صیقلی می شود.

انتخاب رزین هایی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، می تواند در کفسابی سنگ سیرجان تاثیرگذار باشد. رزین های داخلی و خارجی درجه یکی در کشور موجود می باشند.

قابل ذکر است با توجه به اینکه سنگ سیرجان یک سنگ لوکس می باشد، بهتر است در انتخاب لقمه سنگ های مختلف و تعداد مراحل انجام کفسابی دقت کرد.

کفسابی سنگ سیرجان
کفسابی سنگ سیرجان

کلام آخر

کفسابی هر سنگی نیازمند گذراندن مراحل خاصی است. در این میان کفسابی برخی سنگ ها از حساسیت بالاتری برخوردار می باشد، زیرا گرانقیمت تر هستند و با کفسابی می توان زیبایی آنها را برگرداند.

سنگ سیرجان از این سنگ ها می باشد که باید کار کفسابی آن را به افراد حرفه ای و مجرب سپرد. شرکت کارابین راپل در زمینه نماشویی و کفسابی انواع سنگ های هرسین، تراورتن، گرانیت، دهبید و … فعالیت می کند.

یکی دیگر از فعالیت های مهم این شرکت کفسابی سنگ سیرجان با استفاده از نیروهای حرفه ای و دستگاه های مخصوص است. این شرکت از بهترین لقمه سنگ ها و با کیفیت ترین رزین ها برای کفسابی این سنگ و دیگر سنگ های ساختمانی استفاده می کند.

جهت دریافت مشاوره با کارشناسان شرکت کارابین راپل تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس ۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *