ساب ایتالیایی یا کفسابی ایتالیایی

ساب ایتالیایی

اگر شما هم به دنبال راهکاری برای صیقلی دادن سنگ های کف ساختمان خود هستید این مقاله برای شما مفید خواهد بود. به طور کلی به پروسه صاف و یکدست نمودن بخش کف ساختمان اصطلاحا کفسابی گفته می شود. حال ممکن است بر اساس متریال به کار رفته در کف این عملیات نام متفاوتی به خود بگیرد. به طور مثال هنگامی که قرار باشد سنگ های کف را به درخشش روزهای اول خود بازگردانیم از کفسابی ایتالیایی کمک می گیریم.
کفسابی برای اهداف متفاوتی انجام می پذیرد. گاهی به منظور حذف پستی و بلندی ها استفاده می شود. گاهی نیز به جهت پر نمودن شیار ها، شکستگی و لب پریدگی ها از این روش بهره می گیرند. در هر صورت تمامی این امور موجب افزایش جلوه و زیبایی کف ساختمان خواهند شد.

شاید در نگاه اول علت اهمیت تمیز کاری و صیقلی نمودن کف یک فضا برایتان قابل لمس نباشد. اما در فضاهایی چون: گالری های خودرو، سالن های نمایش، مراکز تجاری لوکس و آرایشگاه ها این نکته بر روی فروش و جذب مشتری بسیار تاثیرگذار است. در ادامه قرار است بیشتر با این روش آشنا شویم.

کفسابی ایتالیایی چیست؟

حتما تا به حال اصطلاح ساب ایتالیای یا کفسابی ایتالیایی به گوشتان خورده باشد و برایتان سوال شده باشد که اصلا این روش چطور و چگونه انجام می شود و چه تفاوتی با کفسابی معمولی دارد؟!

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که کفسابی ایتالیایی یا همان ساب ایتالیایی نام دیگر روش کفسابی آینه ای می باشد. در طی این روش سطوح سنگ ها مانند آینه، براق و درخشان خواهند شد و می توانید از درخشش آنها لذت ببرید. البته این نام در بین همکاران ایرانی رایج شده است و شاید واژه ای جهانی نباشد.
در این مدل کفسابی، در گام نخست عملیات شست و شو و کفسابی های معمولی انجام می گیرد. سپس توسط لقمه هایی باریک و حرفه ای، پردازش و رفع عیوب سنگ ها تکمیل می شود. تصویر زیز نمونه ای از کفسابی ایتالیایی یا ساب ایتالیایی انجام شده توسط متخصصین خدمات سنگسابی و کفسابی شرکت کارابین راپل می باشد.

کفسابی ایتالیایی یا ساب ایتالیایی | شرکت کارابین راپل
سنگسابی و کفسابی ایتالیایی

ابزار و تجهیزات مورد استفاده برای ساب

در مبحث ساب زنی به روش ایتالیایی یک نکته کلیدی و تعیین کننده وجود دارد. نکته این است که برای انجام این روش بایستی کلیه تجهیزات به ویژه ساب ها از نوع ایتالیایی باشند. در غیر این صورت این پروسه فرقی با کفسابی های معمولی نخواهد داشت. طبیعاتا هم نمی توانید آن درخششی که انتظارش را دارید در پایان کار تحویل بگیرید. در ادامه به تجهیزات این پروسه اشاره خواهیم کرد.

۱_ لقمه های کفسابی
لقمه ها یکی از اصلی ترین تجهیزات در این روش هستند. این ابزار ها در واقع صفحه های دایره ای یا مستطیلی شکل می باشند که در سایز های مختلف برای مصارف متفاوتی طراحی و تولید شده اند. این قطعات در جایگاهی که برای آنها در نظر گرفته شده است تعبیه می شوند. وظیفه آنها این است که بخش های غیر مسطح و ناهموار روی سنگ ها را نرم و یکدست کنند. متریال استفاده شده در این صفحات مواد الماسی و غیر خورنده است تا پروسه سایش سنگ به نحو احسن انجام گیرد.

۲_ پدهای الماسی و اسیدی

از دیگر تجهیزات کاربردی و جدیدی که در ساب زنی ایتالیایی مصرف می شود این وسایل هستند. این پدها که در ابعاد کوچک ساخته می شوند همجنس لقمه ها می باشند. البته گاهی به آنها صفحات منقطع نیز گفته می شود.
از شاخصه های بارز این پدها منعطف بودن آنهاست. با این خصلت، دیگر در حین سایش و صاف نمودن سطح سنگ، خط و خش نیز بر روی آن ایجاد نخواهد شد. به علاوه با این ویژگی، تمامی بخش ها و سطوح سنگ در معرض پدها قرار خواهند گرفت.
رایج ترین کارکرد این پدها در مسطح نمودن سطوح سنگ های گرانیتی است. همچنین به منظور زدودن رزین از سطح سنگ نیز می توانند مفید باشند.

۳_ لاستیک های محافظ دستگاه

حضور لاستیک های محافظ در دستگاه ساب زنی از آن جهت حائز اهمیت است که موجب عدم برخورد لقمه ها به کاربر می شود. چنانچه بنا به هر دلیلی دست و پای اپراتور به لقمه ساب برخورد کند موجب از بین رفتن پوست و خراشیدگی خواهد شد. اما با تعبیه این لاستیک ها نه تنها این احتمال حذف خواهد شد؛ بلکه از پاشیده شدن آب به اطراف نیز جلوگیری می شود.

۴_ رزین و بتونه سنگ
به منظور پر نمودن درز و شکاف ها و افزایش پایداری سنگ ها از این ترکیبات استفاده می شود. رزین ترکیبی پلیمری می باشد.
بتونه
نیز ترکیبی مقاوم کننده بوده و از مخلوط نمودن سیمان سفید + چسب سنگ به دست می آید.
با بکارگیری این دو ترکیب کلیه شکستگی و لب پریدگی ها ترمیم و پردازش خواهند شد.

۵_ ترکیبات پاک کننده و اسیدی
در نهایت برای از بین بردن لکه های سطحی بایستی از ترکیبات شوینده استفاده نمود. عموما از ترکیبات نانو و یا اسیدهای بسیار رقیق کمک می گیرند.

کفسابی ایتالیایی
کفسابی ایتالیایی

مراحل کفسابی ایتالیایی

  1. صیقل دادن سنگ ها با لقمه های ساب زنی از شماره ۳۶ الی ۸۰ که دارای ۲ الی ۴ دست ساب می باشد.
  2. رفع عیوب توسط لقمه ۱۲۰
  3. به کارگیری ترکیبات رزین برای ترمیم سنگ های شکسته شده و…
  4. استفاده از بتونه ایتالیایی به جهت پر کردن شکاف ها و همرنگ سازی درز های بین سنگ ها به یکدیگر.
  5. استفاده از ساب با پدهای ۲۰۰ الی ۴۰۰ و… که دارای ۲الی ۶ دست ساب می باشد که بستگی به انتخاب و تجربیات اوپراتور و تیم اجرا کننده خدمات کفسابی و سنگسابی دارد.
  6. پرداخت نهایی سنگ با لقمه های ایتالیایی به جهت شفاف سازی و آینه ای کردن سنگ های کف ساختمان که دارای ۲ الی ۴ دست ساب می باشد.

نکته: پروسه به کارگیری مراحل ساب در انواع سنگ ها با توجه به وضعیت فعلی سنگ های کف ساختمان ممکن است با توجه به شرایط و آسیب دیدگی ها متفاوت باشد و تعیین تعداد مراحل ساب بستگی به تیم اپوراتور و تیم فنی در حال اجرای پروژه دارد.

قیمت کفسابی ایتالیایی

هزینه کفسابی ایتالیایی به علت به کارگیری تجهیزات نوین و نتیجه مطلوب تر کمی بیشتر از سایر پروسه های مشابه است. هزینه نهایی بر اساس متراژ و ترکیبات مصرفی محاسبه می گردد.

هزینه کفسابی در روش ساب ایتالیایی به دلیل خاص بودن روش اجرا بستگی به متریال و اجرای پروژه شما دارد و قیمت ها با توجه به سنگ های کف ساختمان شما با پلن های مختلفی مشخص میگردد که نیازمند برسی و بازید کارشناسان شرکت می باشد.

به طور کلی اگر بخواهیم یک قیمت حدودی از مقدار قیمت حداقل و حداکثر پروژه ها و اجرای خدمات کفسابی ایتالیایی برای شما مشتریان عزیز معرفی کنیم باید بگوییم که قیمت کفسابی ایتالیایی در متراژ های بالای ۱۰۰ متر حداقل از متری ۶۰ هزار تومان شروع میشود و قیمت حداکثری برای اجرای خدمات ساب ایتالیایی متری ۲۰۰ هزار تومان می باشد.

نکته: در ساختمان هایی که متراژ سنگ های کف ساختمان آنها کمتر از ۱۰۰ متر می باشد به دلیل بالا بودن هزینه ها و اصطحلاک بسیار بالای تجهیزات قیمت اجرای خدمات کفسابی و سنگسابی ایتالیایی به صورت متری محاسبه نمی شود و قیمت اجرای پروژه به صورت کنترات یا چکی تعیین می شود.

شرکت کارابین راپل بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات کفسابی و سنگسابی می باشد و در اجرای پروژه ها کیفیت کار را تضمین می کند.

برای دریافت مشاوره و دریافت استعلام قیمت با کارشناسان شرکت ما تماس بگیرید. منتظر تماس گرم شما هستیم…!

کفسابی ایتالیایی
کفسابی ایتالیایی

کفسابی ایتالیایی بر روی چه سطوحی قابل اجرا می باشد؟

یکی از سوالاتی که اکثریت مشتریان از ما پرس و جو میکنند این است که کفسابی ایتالیایی بر روی چه سطوحی قابل انجام و اجرا شدنی می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که کفسابی ایتالیایی یا ساب ایتالیایی بر روی تمامی سطوح سنگی ای که قابلیت صیقل دادن بر روی سطوح وجود داشته باشد قابل اجرا و انجام است. و در پروسه اجرای خدمات بر روی این سطوح هیچ محدودیتی وجود ندارد.

آِیا ساب ایتالیایی بر روی سطوح موزاییکی هم قابل انجام است؟

یکی از سوالات بسیار پر تکرار مشتریان ما این است که آِیا ساب ایتالیایی بر روی سطوحی که کفپوش موزاییکی دارند قابل اجرا و انجام شدنی است یا خیر…؟

در پاسخ به این سوال برای شما مشتریان عزیز باید بگوییم که در سطوح موزاییکی که سطح موزاییک صاف و بدون سطح می باشد قابل اجرا و انجام می باشد اما موردی که وجود دارد ساب ایتالیایی به دلیل مزاحل پرداخت زیادی که بر روی سطوح به جهت براق کردن سنگ ها دارد موجب سر شدن کف می شود و ممکن است اگر سطوح موزاییکی در برون از ساختمان باید رفت آمد شما رو بر روی سطوح دشوار کند و برای ساکنین ساختمان یا افراد در حال عبور از روی سطوح موزایکی خطر ساز باشد.

برای سطوح موزاییکی به جهت از بین بردن آلودگی ها و تمیز کردن موزاییک روش های متفاوتی وجود دارد که در صورت تمایل به اجرای خدمات کفسابی بر روی سطوح موزاییکی یا کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله کفسابی موزاییک را مطالعه کنید و یا با تماس با کارشناسان شرکت نماشویی و کفسابی کارابین راپل مشاوره های لازم را از کارشناسان مجموعه به صورت رایگان دریافت دریافت کنید.

جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت کارشناشان شرکت ما تماس حاصل فرمایید…

تلفتن تماس مشاوره ۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *