کفسابی موزاییک

کفسابی موزاییک کارابین راپل

کفسابی موزاییک شامل مجموعه اقدامات و کارهایی  می باشد که با استفاده از دستگاه سنگسابی سطوح موزاییک را به جهت از بین بردن آلودگی ها لایه برداری کرده و صیقل می دهند. همان طور که میدانید معمولا اکثریت کف ساختمان های قدیمی از موزاییک ساخته شده اند که با گذشت زمان و به دلیل رفت آمد در ساختمان سطوح موزاییک های کف ساختمان آلوده و چرکین شده اند که این کثیفی ها ظاهری زشت و غیر قابل تحملی را به وجود اورده است.

کفسابی موزاییک چگونه انجام می شود؟

برای کفسابی و سنگسابی موزاییک از روش های مختلفی استفاده می شود که معمولا تمامی روش ها جوابگو و مناسب می باشند. و هر کدام از روش ها با توجه به نوع و حالت موزاییک ها انجام می شود. البته نکته قابل توجه این است که هر اوستا کاری با توجه به استراتژی و تجربه های کاری خود این خدمات را انجام می دهد. که شامل:

  1. کفسابی موزیک به صورت لایه برداری
  2. سنگسابی موزایک به صورت فرچه ساب
  3. نظافت موزاییک با دستگاه شستشوی نما و نماشویی

به طور کلی معمولا ای سه روش ذکر شده از رایج ترین استراتژی ها برای کف سابی موزاییک های کف ساختمان می باشد که به توضیحات کاملا مختصری درباره هر کدام از روش ها خواهیم پرداخت.

کفسابی موزاییک کارابین راپل
کفسابی موزاییک

قیمت کفسابی موزاییک

به طور کلی برای تعیین قیمت کفسابی موزاییک در مرحله اول محل مورد نظر باید توسط کارشناسان و اساتید سنگسابی برسی و بازدید شود. و سپس پس از برسی پروژه قیمت اجرای کفسابی موزاییک ساختمان با توجه به فاکتور های موثر در تعیین نرخ مشخص شود. مثلا به فرض مثال یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت متراژ کف ساختمان شما می باشد و عوامل موثر دیگر موقعیت مکانی جغرافیایی پروژه و نحوه ی اجرای کار می باشد.

  • میزان قیمت حداقل و حداکثر برای اجرای کفسابی موزاییک از متری ۱۰ الی ۲۵ هزار تومان می باشد.

فواید کفسابی و سنگسابی موزاییک

اجرای کفسابی و سنگسابی برای موزاییک های کف ساختمان بسیار مفید و موثر می باشد و به نوعی این عمل موجب نوسازی و بازسازی دوباره موزاییک های کف  ساختمان می شود که این فواید شامل:

  1. از بین بردن کلیه پستی بلندی های موزاییک و هم سطح سازی کلیه سطوح کف ساختمان
  2. پر شدن درز های و کلیه فاصله های موجود بین موزاییک ها
  3. افزایش طول عمر موزاییک ها و نوسازی سطوح
  4. پر شدن کلیه ترک ها و سوراخ هایی که به مرور زمان به دلیل رفت و آمد بر روی موزیک ها ایجاد شده
  5. شفافیت و تمیزی موزاییک ها مانند روز اول بدون وجود هیچ گونه آلودگی و جرمی بر روی سطوح کف ساختمان
  6. از بین رفتن کلیه لکه های موجود در سطوح کف اعم از لکه های روغن یا لکه هایی که به دلیل استفاده از مواد های شوینده اسیدی موجب خرابی موزاییک ها شده
کفسابی موزاییک کارابین راپل
کفسابی موزاییک توسط کارابین راپل

چگونه موزاییک را براق کنیم؟

معمولا یکی از سوالاتی که اکثریت مشتریان از ما پرس و جو میکنند این است که چگونه موزاییک های کف ساختمان خود را براق کنیم؟ آیا با انجام کفسابی و سنگسابی موزاییک سطوح کف براق می شود یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله امکان براق سازی موزاییک ها همانند سنگ های کف ساختمان وجود دارد اما ن به حد سنگ های کف ساختمان که آینه ای یا شیشه ای بشود. موزاییک ها به دلیل جنسیتی که دارند قابلیت براقیت بیش از حد ندارند و تا حدود بسیار کمی میتوان آن را با اعمال کفسابی و سنگسابی براق کرد. یک نکته مهمی که باید در براق کردن موزاییک ها باید بدانید این است که موزاییک هر چه براق تر شود سطوح آن سر تر می شود پس بهتر است برای رفت آمد بهتر سطوح موزاییک بیش از حد براق نشود.

پیشنهاد می شود که در زمان کفسابی موزاییک حیاط براق کردن بیش از حد اتفاق نیوفتد زیرا همان طور که اشاره شد براقیت بیش از حد موجب سر شدن سطوح می شود و لغزنده شدن سطوح حیاط در فصل بارندگی خطرناک می باشد و رفت آمد بر روی سطوح سخت و دشوار می شود.پس اگر قصد براق کردن موزاییک های کف ساختمان خود را دارید کفسابی موزاییک خانه را انجام دهید.

کاربرد های کفسابی موزاییک

کفسابی موزاییک به غیر از فواییدی که ذکر شده کاربرد های دیگری هم دارد که امروزه بسیار مورد تقاضا می باشد. این کاربرد های پر تقاضا شامل:
۱:کفسابی موزاییک قبل از اجرای پارکت لمینت انجام می شود تا سطوح کف ساختمان کاملا یک دست و بدون پستی بلندی باشد و پارکت ها کاملا یک دست و منظم بر روی کف سساختمان نصب شوند و میزان نا همواری ها پس از نصب و اجرای کفپوش پارکت مشخص نشود.

۲: کفسابی موزاییک همانند کفپوش کردن با پارکت قبل از اجرای موکت کردن کف هم مورد استفاده قرار میگیرید. سنگسابی و کفسابی حتما قبل از اجرای موکت باید اجرا شود و به نوعی اجباری می باشد. زیرا اگر انجام نشود پس از چسباندن موکت ها به کف اتاق پستی بلندی های سنگ ها یا موزاییک های کف ساختمان کاملا مشخص خواهد شد و ظاهر زشتی را نمایان خواهد کرد.

۳:یکی دیگر از کاربرد های بسیار پر تقاضای کفسابی این است که پس از کندن پارکت یا موکت از کف ساختمان برای از بین بردن چسب ها مورد استفاده قرار میگیرد.و تنها راه چاره برای از بین بردن این چسب ها لایه برداری از سطوح کف ساختمان می باشد.

کفسابی موزاییک حیاط
کفسابی موزاییک حیاط

کفسابی موزاییک به صورت لایه برداری

در این روش کلیه سطوح کف ساختمان با استفاده از دستگاه سنگسابی قدرتمند که معمولا سه فاز یا تک فاز می باشند لایه برداری از سطوح اجرا می شود. زمان اجرای لایه برداری و کفسابی موزاییک مقداری زمان بر است زیرا تمامی سطوح باید لقمه به لقمه از زبر تا نرم ، هشت الی چهار دست صیقل داده شود و لایه برداری از سطوح کف انجام شود تا کلیه پسندی بلندی ها به طور کل از بین بروند و سطوح کاملا یک دست و منظم بشود و کلیه جرم ها به طور کلی از بین بروند.

کفسابی موزاییک به صورت فرچه ساب

این روش از اجرای کار بیشتر برای کفسابی موزاییک هایی که دارای شیار و گوشه می باشند استفاده می شود. در سنگسابی موزاییک های شیاردار امکان لایه برداری و صیقل دادن به کف وجود ندارد و تنها راه چاره برای نظافت و پاکسازی جرم ها از موزاییک کفسابی به صورت فرچه ساب است.

در روش کفسابی به صورت فرچه ساب دیگر موزاییک های کف ساختمان صاف و یک دست نمی شوند و فقط آلودگی ها و جرم ها به صورت از بین می روند و سطوح موزاییک کاملا نو و مانند رو اول تمیز و درخشنده می شود.

نظافت موزاییک با دستگاه شستشوی نما و نماشویی

از این روش زمانی استفاده می شود که امکان استفاده از دستگاه سنگسابی برای کفسابی موزاییک وجود نداشته باشد. استراژی اجرای کار در این روش مقداری متفاوت می باشد و تنها در محیط های بیرون از خانه انجام می شود. در این روش از کار کلیه سطوح موزاییک با استفاده از دستگاه شستشوی نما یا همان دستگاه نماشویی، نظافت و شستشو می شود و اکثریت جرم ها را تا حد بسیار بالایی از بین میبرد به نوعی که هیج آلودگی یا جرمی بر روی سطوح موزاییک باقی نمی ماند.

برای شستشوی موزاییک با دستگاه شستشوی نما بیشتر برای تمیز کردن کف پارکینک و یا کف حیاط خانه استفاده می شود که رد لاستیک ها و کثیفی ها را از کف پارکینگ و همچنین سطوح حیاط خانه و رمپ کاملا از بین میبرد.

کفسابی موزاییک
کفسابی موزاییک
کفسابی موزاییک در تهران و کرج

معمولا خدمات کفسابی موزاییک در تهران و کرج بسیار پر تقاضا می باشد که شرکت کارابین راپل این خدمات را برای مشتریان تهرانی و کرچ با تخفیف ویژه ای انجام می هد. جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت کفسابی و سنگسابی موزاییک در تهران و کرج با کارشناسان و مشاورین شرکت ما تماس حاصل فرمایید.کارابین راپل تضمین می کنید که این خدمات را با بهترین کیفیت و قیمت برای تمامی مشتریان خود در سراسر کشور انجام می هد.

جهت دریافت استعلام قیمت با کارشناسان کارابین راپل تماس حاصل فرمایید

۰۹۳۷۷۵۱۷۳۳۷

2 پاسخ

  1. با سلام وقت به خیر…
    مدتی هست که موزاییک های پارکینگ ما سوراخ شده و در بعضی جاها رد روغن ماشین ها به خورد موزاییک ها نفوذ کرده
    آیا با کفسابی موزاییک این موردی که ذکر کردم رفع و حل میشه یا خیر….؟

    1. سلام وقت به خیر جناب ابراهیمی
      بله با اجرای کفسابی موزاییک و بتونه کاری کلیه سوراخ ها پر شده و کلیه رد روغن ها از روی سطوح پاک میشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *