بهترین روش دسترسی به نما برای کار در ارتفاع

بهترین روش دسترسی به نما

حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که قصد انجام تعمیر یا نظافت برای نمای ساختمان خود داشته باشید و در انتخاب روش دسترسی به نما شک و ترید داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین روش دسترسی به نما بپردازیم و انواع روش های کار در ارتفاع را مورد برسی قرار دهیم.

همان طور که میدانید با پیشرفت تکنولوژی و ابزار ها روش های مختلفی به وجودآمده است که دسترسی به نمای ساختمان را بسیار راحت تر از قبل کرده است. شده است که هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خود را دارند.

همان طور که در بند قبل اشاره شد در این نوشته قصد داریم به معرفی بهترین روش دسترسی به نما را مورد برسی قرار دهیم و کلیه روش ها را به همراه مزایا و معایب برای شما توصیف کنیم که در تصمیم گیری شما بسیار موثر خواهد بود.

دسترسی به نما
دسترسی به نما ساختمان

چه روش های برای دسترسی به نما وجود دارد؟

به طور کلی در حال حاضر ۵ روش برای دسترسی به نمای ساختمان به جهت اجرای خدمات تعمیرات و نظافت نمای ساختمان وجود دارد که هر کدام از روش های مزایا و معایت های خود را دارند و هزینه های اجرای خدمات برای هر کدام از روش های متفاوت و متغییر می باشد.

روش های دسترسی به نمای ساختمان شامل موارد زیر می باشند:

  • دسترسی به نما با استفاده از روش راپل یا طناب کاری
  • دسترسی به نما با استفاده از داربست
  • دسترسی به نما با کلایمر
  • دسترسی به نما با استفاده از جرثقیل
  • دسترسی به نما با استفاده از بالابر های هیدرولیکی

دسترسی به نما با روش راپل

روش راپل کاری یکی از بهترین روش هایی می باشد که برای دسترسی به نمای ساختمان میتوان از آن استفاده کرد. کار در ارتفاع با دسترسی طناب امروزه در سراسر دنیا در حال استفاده و اجرا می باشد و از این روش برای شستشوی نمای ساختمان های بلند ارتفاع و مرتفع استفاده می شود.

استفاده از این روش به قدری مطمئن و ایمن می باشد که حتی برج هایی مانند برج خلیفه با استفاده از این روش شستشو و نماشویی می شوند.

یکی از دلایلی که میتوان روش راپل کاری را بهترین روش دسترسی به نما داسنت این است که هزینه های استفاده از این ابزار و روش کاملا کم هزینه تر از سایر روش های دیگر همچون داربست، کلایمر، و جرثقیل می باشد.

روش دسترسی به نما برای کار در ارتفاع
روش دسترسی به نما برای کار در ارتفاع

استفاده از داربست برای دسترسی به نمای ساختمان

داربست یکی از ابزار سنتی و قدیمی می باشد که در حال حاضر هم در اکثریت نمای ساختمان ها از این ابزار قدیمی استفاده میگردد.

استفاده از داربست برای دسترسی به نما به جهت تعمیرات و نظافت نما هزینه های بالایی دارد و معمولا برای کارهایی که بسیار زمان بر می باشد مقرون به صرفه می باشد.

داربست هزینه بیشتر نسبت به سایر روش های دیگری دارد زیرا شما نه تنها باید هزینه های اجاره داربست را پرداخت کنید بلکه باید هزینه متخصص کار در ارتفاع را هم پرداخت کنید.

در زمان گذشته استفاده از داربست به دلیل کمبود تجهیزات مناسب برای دسترسی به نمای ساختمان مقداری خطر ناک و نا امن بود اما امروزه با وجود تولید هارنس های کار در ارتفاع خطرات استفاده از داربست برای دسترسی به نمای ساختمان کمتر شده است.

امروزه کمربند های ایمنی و هارنس هایی مخصوص کار در اتفاع با داربست تولید شده است که در زمان اجرای کار با داربست هارنس ها با استفاده از قلاب به داربست متصل می شود و هیچ خطری اعم از سقوط از داربست متخصصین کار در ارتفاع را تهید نمیکند.

داربست یکی از روش دسترسی به نما برای کار در ارتفاع
روش دسترسی به نما برای کار در ارتفاع

استفاده از کلایمر

کلایمر یکی دیگر از ابزار ها و روش های محبوب برای دسترسی به نمای ساختمان می باشد که معمولا در ساختمان های بزرگ تجاری اداری مورد استفاده قرار میگیرد.

کلایمر یکی از روش های مدرن و امروزی می باشد اما هزینه نسبتا بالایی نسبت به روش راپل و داربست دارد زیرا در این روش هم، هم باید هزینه های اجاره و نصب کلایمر پرداخته شود و هم شخص متخصص کار در ارتفاع که هزینه های شما را دو چندان می کند.

امنیت کلایمر حدودا بالا می باشد اما در بعضی از مواقع ممکن خطر ساز و نا امن باشد مخصوصا در ساختمان هایی که ارتفاع نسبت بالایی دارند. یکی از مزایایی که کلایمر دارد این است که در هوای بادی به هیچ عنوان نباید از این ابزار استفاده شود. زیرا شدت باد و وضعیت جوی هوا موجب تاب خوردن کلایمر شده و ممکن است افرادی که در سبد کلایمر در حال اجرای کار می باشند از آن سقوط کنند.

یکی از معایب هایی که کلایمر دارد این است که متاسفانه در زمان اجرای کار با کلایمر امکان استفاده از هارنس و کمربند های ایمنی برای بستن به جایی به جهت جلوگیری از سقوط از نمای ساختمان وجود ندارد. و این مورد موجب شده استفاده از کلایمر توسط کمتر افرادی مورد استفاده قرار گیرد.

دسترسی به نما با کلایمر
بهترین روش دسترسی به نام کدام روش است؟

دسترسی به نما با جرثقیل سبد دار

دسترسی به نمای ساختمان با جرثقیل های سبد دار معمولا در ساختمان هایی که ارتفاع کمتری دارند کاربرد دارد. استفاده از جرثقیل به جهت تعمیرات و نظافت نمای ساختمان معمولا در ساختمان هایی که کاربرد دارد که امکان استفاده از روش راپل و بستن داربست وجود نداشته باشد.

هزینه های استفاده از جرثقیل نسبتا بالا می باشد و برای ساختمان هایی حداکثر با ارتفاع ۴ الی۵ طبقه کاربرد دارد. جرثقیل ها معمولا برای قسمت هایی از نمای ساختمان جود استفاده قرار میگیرد که دسترسی به نما بسیار سخت بوده و استفاده از سایر روش های دیگر غیر قابل اجرا می باشد.

جرثقیل ها همانند کلایمر داری سبد می باشد که شخص متخصص با هماهنگی گرداننده جرثقیل قسمت های مورد نظر نمای ساختمان را نظافت و تعمیر میکند.

در استفاده از این روش خطر خاصی شخص را تهدید نمیکند و برای محض اطمینان بیشتر برای افزایش امنیت کاری و مهار خطرات احتمالی استفاده از کمبرند های ایمنی و هارنس برای شخص متخصص کار در ارتفاع پیشنهاد می شود.

دسترسی به نمای ساختمان با جرثقیل
برسی بهترین روش دسترسی به نما

دسترسی به نمای ساختمان با بالابرهای هیدرولیکی

بالابر های هیدرولیکی همانند جرثقیل ها دارای سبد می باشند که در ساختمان هایی با حداکثر ارتفاع ۳ الی۴ طبقه با توجه به سایز و اندازه بالابر مورد استفاده قرار میگیرد.

استفاده از بالابر های هیدرولیکی معمولا در کارگاه ها و کارخانه جات و همچنین سوله ها بسیار کاربرد دارد اما در تعمیرات و نظافت نمای ساختمان ها هم میتوان از این ابزار استفاده کزد.

بالابر های هیدرولیکی همانند جرثقیل های سبد دار باید اجاره شوند که معمولا به صورت روزانه یا هفتگی اجاره می شود. در زمان استفاده از این روش اگر موارد ایمنی به درستی انجام نشود ممکن است خطر ساز باشد. در زمان استفاده از بالابر های هیدرولیکی حتما حتما باید جک ها به صورت کاملا منظمی باز شوند تا از ایجاد و رفع خطرات احتمالی جلوگیری شود.

یکی از مواردی که در هنگام استفاده از بالابرهای هیدرولیکی به آن باید توجه کنید این است که بالابر ها دارای محدودیت وزن و ارتفاع می باشند و اگر به این موارد توجه نکنید ممکن است منجر به چپ شدن یا شکست پایه بالابر شود.

دسترسی به نمای ساختمان با بالابر هیدرولیکی
معرفی بهترین روش دسترسی به نما ساختمان

نتیجه گیری

کلیه روش ها و ابزارهایی که معرفی و توصیف شد دارای مزایا و معایب هایی می باشد که با رعایت ایمنی و برسی دقیق از رخ دادن خطرات احتمالی جلوگیری می شود.

هزینه تمامی روش ها با توجه به حرفه و متخصص هر روش و همچنین اجاره ابزار ها متعغییر و قابل تعغییر می باشد. پیشنهاد ما با توجه به ۲۰ سال تجربه خدمات کار در ارتفاع بهترین روش دسترسی به نما با کمترین هزینه و امنیت مطمئن استفاده از روش راپل کاری و کار در ارتفاع با دسترسی طناب می باشد.

زیرا هم ایمنی به شدت بالایی دارد و هم هزینه مناسب تری نسبت به سایر روش ها و ابزار های دیگر. شرکت ارتفاع کاران کارابین راپل ارائه دهنده کلیه خدمات تعمیرات و نظافت نمای ساختمان در سراسر کشور می باشد. جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت برای خدمات تعمیرات و نظافت نمای ساختمان خود از جمله، نماشویی، نقاشی نما، پیچ و رولپلاک نما و بستن درز انقطاع نمای ساختمان خود با مشاورین شرکت ما تماس حاصل فرمایید.

جهت دریافت مشاوره برای اجرای خدمات تعمیرات و نظافت نما با کارشناسان شرکت ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس مشاورین شرکت ۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *