اپوکسی ساب یا کفسابی اپوکسی

اپوکسی ساب

در این مقاله سعی داریم تا در باب روشی جدید و کاربردی به نام کفسابی اپوکسی با شما صحبت کنیم. اگر برای کفسابی ساختمان خود تمایل به انجام این روش دارید اما نمی دانید که به راستی می تواند روش مثمر ثمری باشد یا خیر؛ مقاله درستی را برای کسب اطلاع انتخاب کرده اید.

ساب زنی با کمک ترکیب اپوکسی یا رزین جزء عملیات های ترمیمی و پرداخت کف محسوب می شود. از آنجایی که نتیجه نهایی بسیار رضایت بخش و راضی کننده است پس هر روز بر تعداد طرفداران این روش افزوده می شود.
در ادامه قرار است به شرح کلیه جزئیات و نکات پیرامون این روش بپردازیم تا با دیدی باز در مورد این روش تصمیم بگیرید.

کفسابی اپوکسی چیست؟

این روش که در گروه پروسه های ساب زنی کف جای دارد، در خانواده خود جزء جدید ترین متد های استفاده شده می باشد.
علت نام گیری این روش این است که با کمک ترکیبات اپوکسی انجام می پذیرد. در حقیقت با کمک این مواد، کلیه درز و شکاف ها، ترک و ناهمواری ها به شکل صاف و صیقلی در می آیند.

اگر تمایل دارید تا ضمن زدودن جرم و آلودگی ها، کف ساختمان ظاهری درخشان پیدا کند توصیه ما به شما بهره گیری از اپوکسی ساب است.
اما لازمه اجرای این روش این است که در گام نخست کف به جهت استفاده از اپوکسی آماده شده باشد. با این تمهیدات، اپوکسی بهتر به سطح کار می چسبد. در نهایت نیز تمیزکاری و پرداخت اپوکسی با کمک تجهیزات ویژه انجام می گیرد تا کف ظاهری یکدست و درخشان پیدا کند.

کفسابی اپوکسی
اپوکسی ساب

اپوکسی چگونه ماده ای است؟

اپوکسی (Epoxy) ترکیبی پیچیده است که در انواع صنایع کاربرد دارد. یکی از این موارد دکوراسیون داخلی و استفاده از آن به عنوان کفپوش ساختمان است.
به کارگیری این ترکیب موجب بالا رفتن استقامت بتن در برابر ضربه و سایش خواهد شد. از لحاظ وزنی سبک می باشد و می توان آن را بر روی سرامیک و موزاییک اجرا نمود. بعلاوه طول عمر بالای آن سبب شده تا به عنوان یک گزینه اقتصادی انتخاب شود. چنانچه این روش توسط یک فرد با تجربه و دوره دیده اجرا شود می تواند موجب افزایش بصری فضا شود.

جهت دریافت مشاوره با کارشناسان شرکت ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس شرکت ۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

مراحل اجرای کفسابی اپوکسی

به طور کلی اپوکسی ساب یا کفسابی اپوکسی دارای مراحل مختلفی می باشد که مهم ترین مراحل را در این بند از نوشته برای شما کاربران گرامی معرفی کرده ایم.

گام اول، تمیز کاری

به منظور اجرای ترکیبات Epoxy باید عملیات آماده سازی انجام گیرد. بایستی با کمک ترکیبات شوینده و آب گرم کف ساختمان کاملا تمیز و عاری از آلودگی شود. هرچه این مرحله بهتر انجام شود ترکیب محکم تر به سطح می چسبد. سپس پروسه سنباده زنی شروع می شود.

گام دوم، ساب زنی یا کفسابی اپوکسی
بر اساس میزان سایش مورد نیاز، درجه سنباده انتخاب می شود (سنباده ها از نرم تا زبر طبقه بندی می شوند.) انتخاب سنباده صحیح می تواند در کیفیت نهایی تاثیرگذار باشد. سنباده ها باید در تمامی زوایا کشیده شوند تا کوچکترین ناهمواری وجود نداشته باشد. در ابتدا برای پستی و بلندی ها از سنباده زبر کمک می گیرند. در آخر برای ایجاد سطحی نرم و یکدست سمباده نرم وارد عمل می شود. البته این مرحله توسط دستگاه های ساب زنی انجام می شود و نه با دست.
کفسابی عموما دو بار انجام می گیرد. در مرتبه اول پس از اجرای اپوکسی و سپس به منظور پرداخت و درخشندگی بیشتر کفپوش انجام می شود.

گام سوم، براق نمودن کف

پس از اتمام مرحله سمباده کشی وقت آن رسیده است تا کف را کاملاً براق و صیقلی کنیم. بدین منظور با توجه به متریال استفاده شده در کف و یا بودجه کارفرما میتوان از انواع ترکیبات استفاده نمود. از بهترین ترکیبات انتخابی مواد نانو هستند. این مواد ضمن ایجاد ظاهری زیبا، موجب نفوذ ناپذیری کف در برابر آب و رطوبت می شوند. در نهایت کف ساختمان حالتی براق و جلا داده شده پیدا خواهد کرد.

اپوکسی ساب
کفسابی اپوکسی

ویژگی و مزایای به کارگیری کفپوش اپوکسی

علاوه بر تمامی فواید ذکر شده اپوکسی Epoxy می تواند شامل مزایای زیر باشد:

  • عدم خوردگی و پایدار در برابر ترکیبات اسیدی و قلیایی
  • مقاوم در برابر فشار و ضربه
  • عدم ایجاد حالت لغزنده (سبب لیز خوردن افراد نخواهد شد.)
  • در حلال های صنعتی قابلیت انحلال ندارد.
  • بسیاری از ترکیبات اپوکسی به منظور استفاده احتیاجی به پرایمر ندارند.
  • اجرا و استفاده آن در کمترین زمان ممکن انجام می پذیرد.
  • ایجاد کاور و لایه ای یکدست و منظم بر روی کف.
  • در صورت آسیب، در کمترین زمان می توان آن را ترمیم نمود.
  • از لحاظ رنگی تنوع بالایی دارد.
  • قدرت چسبندگی بسیار خوبی به سطوح دارد.
  • همانند یک عایق عمل می کند.
  • امکان ضدعفونی نمودن سطوح با کمک این ترکیبات فراهم می شود.

برآورد هزینه کفسابی اپوکسی

هزینه های مربوط به پروسه کفسابی اپوکسی نیز مانند هر عملیات دیگری متاثر از چندین فاکتور کلیدی می باشد. مواردی چون متراژ، نوع ترکیبات استفاده شده، زمان صرف شده و دستمزد مجموعه بر روی هزینه نهایی تاثیر مستقیم دارد. به منظور تعیین قیمت باید فضا توسط کارشناسان ارزیابی گردد. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی تر در باب چگونگی اجرا و مشاوره درباره کفسابی و نماشویی می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کنید.

جهت دریافت مشاوره با کارشناسان شرکت ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس مشاورین شرکت ۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *