کفسابی بتن

کفسابی بتن کارابین راپل

کفپوش های بتنی معمولا در کف ساختمان هایی که زیبایی بصری کف آن ها اهمیت چندانی نداشته باشد و در مقابل، مقاومت کف ساختمان در برابر فشار از اهمیت بالایی برخوردار باشد، مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل از کفپوش های بتنی برای کف کارخانجات، پمپ بنزین ها، بیمارستان ها، سوله ها، پارکینگ ها و … استفاده می شود.

درست است که استفاده از کفپوش های سنگی می تواند جلوه زیباتری نسبت به کفپوش های بتنی داشته باشد، اما به دلیل اینکه سنگ در برابر فشار اجسام سنگین مقاومت مناسبی ندارد، نمی توان از آن در تمامی مکان ها استفاده نمود. به طور مثال کفپوش های سنگی در برابر وزن بالای کامیون ها مقاومت مناسبی ندارند و می شکنند. شاید برای شما عجیب به نظر برسد، اما در برخی شرایط بتن نیز مانند سنگ نیاز به کفسابی دارد.

کفسابی بتن
ساب بتن

بتن چیست و چرا نیاز به کفسابی دارد؟

قبل از توضیح در خصوص فرآیند کفسابی بتن، می خواهیم ابتدا درباره خود بتن، توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم. بتن در واقع، ترکیبی از سیمان و ماسه می باشد. همان گونه که اشاره شد، به دلیل مقاومت بالای بتن در برابر فشار، از آن به عنوان کفپوش، در مصارف صنعتی مختلف استفاده می گردد. در برخی شرایط نیاز به کفسابی بِتن احساس می شود.

به طور مثال، کفپوش های بِتنی استفاده شده در کف کارخانجات صنعتی، به مرور زمان و بر اثر برخورد قطعات مختلف به سطح آن ها، دچار فرسودگی و پستی بلندی می گردند. در این شرایط برای یکدست کردن سطح بتـن از کفسابی استفاده می شود. همچنین محل قرار گیری برخی دستگاه های سنگین و پیچیده در کارخانجات صنعتی باید کاملا تراز و فاقد هر گونه پستی بلندی باشد. در چنین شرایطی نیز از کفسابی بتن، برای تراز کردن سطح آن استفاده می شود.

انواع بتن به دو نوع بتن نرمه و بتن سنگ دار تقسیم می گردد. بِتن نرمه فاقد هر نوع ماسه سنگ می باشد. اما بتن سنگ دار، دارای ترکیبات سختی مانند سنگ در ساختار خود می باشد. لازم به ذکر است که، کفسابی بتن نرمه بسیار راحت تر و کم هزینه تر از کفسابی بتن سنگ دار می باشد. چرا که کفسابی بتن سنگ دار نیاز به تجهیزات و لوازم خاصی دارد.

کفسابی بتن کارابین راپل
کفسابی بتن به صورت تضمینی

فرآیند کفسابی بتن به چه صورت است؟

برای کفسابی بتن، از لقمه های سنگ های بسیار بزرگ و زبر در زیر دستگاه کفساب استفاده می شود. دلیل استفاده از لقمه سنگ های بزرگ و زبر این است که، سطح بتن مورد سایش قوی قرار بگیرد. با سایش قوی سطح بتن، اشکالات بزرگ موجود در سطح آن برطرف می گردند.

پس از انجام این مرحله و اطمینان از برطرف شدن ایرادات موجود در سطح بتن، از لقمه سنگ های ظریف تر برای ساب زنی سطح بتن استفاده می شود. پس از تکمیل فرآیند کفسابی بتن، تمام پستی بلندی های سطح بتن از بین می روند و سطح آن به صورت کامل تراز می گردد. همچنین در صورتی که کارفرما بخواهد سطح بتن صیقلی و براق گردد، می توان از دستگاه های کفساب ایتالیایی برای انجام این کار استفاده نمود.

سنگسابی و کفسابی بتن
سنگسابی و کفسابی بتن

سخن پایانی

در این مقاله به توضیح فرآیند کفسابی بتن پرداختیم. همان گونه که در این مقاله نیز اشاره شد، کفسابی بتن می تواند ایرادات موجود در سطح بتن را از بین برده و سطح آن را یکدست نماید. قیمت کفسابی بتن به عوامل مختلفی مانند متراژ سطح مورد نظر، صیقلی شدن و یا نشدن سطح پس از کفسابی، نوع دستگاه های استفاده شده برای کفسابی و … وابسته است.

کفسابی بِتن امری تخصصی است و باید توسط افراد و شرکت های حرفه ای در زمینه کفسابی انجام شود. شرکت کارابین راپل، از برترین شرکت های ارائه دهنده خدمات کفسابی و سنگسابی، نماشویی و شستشوی نما در سراسر کشور می باشد. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره در خصوص کفسابی و یا طرح پرسش های خود به وب سایت کارابین مراجعه نموده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت ها از طریق راه های مشخص شده در سایت کارابین راپل، با کارشناسان شرکت ما تماس گرفته و با ما در ارتباط باشید.

جهت دریافت مشاوره برای اجرای کفسابی بتن با کارشناسان شرکت کارابین راپل تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس مشاورین شرکت ۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *