حل مشکل سیاه شدن سنگ

حل مشکل سیاه شدن سنگ

شاید شما هم دیده باشید که گاهی اوقات برخی از قسمت های سنگ فرش ها دچار تغییر رنگ شده باشند. تغییر رنگ سنگ به این معنی است که رنگ بخشی از سطح سنگ کدر و  یا سیاه رنگ می شود. این موضوع می تواند بسیار آزاردهنده باشد و همواره افراد به دنبال یافتن راه حلی برای حل این مشکل می باشند. برخی افراد، به اشتباه برای از بین بردن سیاهی سنگ، از مواد شوینده مانند جوهر نمک یا وایتکس استفاده می نمایند. این در حالی است که این مواد می توانند موجب ایجاد آسیب جدی به سنگ شوند. چرا که مواد شوینده دارای خاصیت اسیدی می باشند و می توانند به بافت سنگ آسیب وارد کنند. همچنین با گذشت زمان، به دلیل رسوب مواد شیمیایی در بافت سنگ، سنگ جلوه ای نامناسب پیدا می کند.

به همین دلیل استفاده از مواد شوینده برای حل مشکل سیاه شدن سنگ به هیچ وجه توصیه نمی شود. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی راه حلی اصولی برای حل مشکل سیاه شدن سنگ بپردازیم. پس اگر شما هم می خواهید با راه حل های این موضوع بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

حل مشکل سیاه شدن سنگ
حل مشکل سیاه شدن سنگ

حل مشکل سیاه شدن سنگ به وسیله کفسابی 

همان گونه که اشاره شد، استفاده از مواد شوینده نمی تواند انتخاب مناسبی برای حل مشکل سیاه شدن سنگ باشد. این مواد شاید بتوانند به صورت موقت سطح سنگ را تمیز نمایند، اما قطعا در بلند مدت به بافت سنگ، آسیب وارد می کنند.

برای حل مشکل سیاه شدن سنگ به روش اصولی، می توان از کفسابی و سنگسابی استفاده نمود. در فرآیند کفسابی در واقع، بخشی از سطح سنگ به وسیله دستگاه های مخصوص برداشته شده و سطح سنگ به خوبی لایه برداری شده و تمیز می گردد. همچنین در سنگسابی، علاوه بر تمیز شدن سطح سنگ، روزنه های موجود در لابه لای سنگ ها نیز به خوبی پوشانده می شود. این کار باعث می شود تا از تجمع آلودگی ها در لابه لای سنگ جلوگیری گردد. به عبارت دیگر، به واسطه کفسابی و سنگسابی می توان جرم هایی را که به وسیله شست و شوی عادی از بین نمی روند، از بین برد. به همین دلیل، کفسابی و سنگسابی را  یکی از موثرترین روش ها برای حل مشکل سیاه شدن سنگ می دانند.

قیمت کفسابی و سنگسابی را نمی توان به صورت دقیق مشخص نمود و برای قیمت گذاری دقیق، نیاز به کارشناسی و بررسی شرایط سطح مورد نظر شما می باشد. اما به صورت کلی عوامل مختلفی مانند متراژ سنگ، نحوه اجرای کفسابی، نوع و جنس سنگ مورد نظر شما و … می توانند بر روی قیمت آن تاثیرگذار باشند.

حل مشکل سیاه شدن سنگ
حل مشکل سیاه شدن سنگ های کف ساختمان با کفسابی

سخن پایانی :

در این مقاله به بررسی یکی از موثرترین روش ها در از بین بردن سیاهی سنگ پرداختیم. همان گونه که در این مقاله نیز ذکر شد، برای حل مشکل سیاه شدن سنگ، از مواد شوینده استفاده ننمایید. زیرا استفاده از این مواد علاوه بر آسیب به بافت سنگ و کوتاه نمودن عمر آن، می تواند باعث ایجاد خوردگی و خراشیدگی بر روی سطح سنگ نیز شود. به همین دلیل استفاده از مواد شوینده می تواند مراحل انجام کفسابی و سنگسابی را دشوارتر و طولانی تر کرده و هزینه آن را افزایش دهد. بنابراین در صورتی که شاهد سیاهی و یا کدر شدن سطح سنگ فرش خود شدید، سعی کنید برای کاهش هزینه ها و سریع تر شدن روند از بین رفتن سیاهی های سنگ، در اولین فرصت، به شرکت های ارائه دهنده خدمات تخصصی در زمینه کفسابی و سنگسابی مراجعه نمایید.

تیم تخصصی کارابین راپل با داشتن سال ها تجربه، خدمات کفسابی و سنگسابی، نماشویی و پیچ و رولپلاک نما را به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان انجام می دهند. شما می توانید از خدمات ما در سراسر کشور، از جمله شهر های تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، مازندران و … استفاده نمایید. برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت ها می توانید به وب سایت کارابین مراجعه نمایید. از طریق ارتباط با کارشناسان مجرب ما می توانید پاسخ پرسش های خود را در کوتاه ترین زمان ممکن بدست آورید. پس فرصت را از دست ندهید و همین امروز با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل سیاه شدن سنگ فرش خود را حل نمایید.

جهت دریافت مشاوره برای اجرای کفسابی با ما تماس بگیرید…

تلفن تماس مشاورین شرکت ۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *