کفسابی سنگ مرمر

کفسابی سنگ مرمر کارابین راپل

کفسابی سنگ مرمر یکی از سنگ هایی می باشد که در حوضه سنگسابی و کفسابی تقاضای بالایی دارد به این علت که سنگ مرمر جزوه بهترین سنگ هایی می باشد که در زمان های قبل از آن استفاده می شد.

امروزه شاهد این هستیم که سنگ کف ۷۰ درصد از ساختمان های قدیمی از سنگ مرمر و موزاییک پوشیده شده است که نیازمند کفسابی می باشند.

در حال حاضر سنگ مرمر جزوه سنگ های گران قیمت و در عین حال پر تقاضا و جذاب می باشد. این سنگ به مرور زمان به قدری پیشرفت کرده است که امروزه حتی در دیوا های خانه همچون دیوار ( نمای داخلی ساختمان ، دیوار های سرویس ها ، حمام و حتی کف اسانسور…) در حال استفاده می باشد.

نحوه اجرای کفسابی سنگ مرمر

سنگ های مرمر یکی از خوش ساب ترین سنگ هایی می باشند که پس از اجرای کفسابی بسیار جذاب و زیبا می شوند. سنگ های مرمر یا مرمریت به دلیل ساب پذیری بسیار بالایی که دارند نحوه ی اجرای کفسابی و سنگسابی آنها بسیار حساس می باشد و باید توسط افراد با تجربه انجام شود.

زیرا این سنگ  ها بسیار ظریف و حساس می باشند و به نوعی جزوه سنگ هایی می باشد که برای افزایش شفافیت و براق کردن سنگ باید زمان زیادی در اجرای فرآیند کفسابی صرف شود.

نحوه اجرای کفسابی سنگ مرمر مانند سایر سنگ های دیگر می باشد فقط با این تفاوت که مانور بیشتری می توان به این سنگ داد و تعداد مراحل اجرای لایه برداری و صیقل دادن  سنگ را بیشتر از سنگ های دیگر انجام داد.

معمولا برای اجرای سنگسابی سنگ مرمر حدود هشت الی شانزده مرحله لایه برداری و پرداخت سنگ انجام می شود.

به نحوی که در مراحل اولیه لایه برداری کلیه سنگ ها با لقمه های زبر صیقل داده می شوند و پس از هر مرحله لقمه های دستگاه کفسابی نرم شده و سنگ پرداخت می شود.

تصویر زیر نمونه ای از قبل و بعد سنگ مرمر کفسابی شده توسط ارتفاع کاران کارابین راپل می باشد.

کفسابی سنگ مرمر کارابین راپل
کفسابی سنگ مرمر در تهران

سنگ مرمر

سنگ های مرمر از نمونه سنگ های دگرگونی آهکی می باشند که دارای تراکم و ساب پذیری بسیار بالایی می باشند و در برابر جذب گرما و سرما مقاومت می کنند.

سنگ های مرمر انواع و مدل های مختلفی دارند که شامل:

  • مرمر عباس آباد
  • اسفند کرمان
  • سبز شاهین دژ
  • مرمر محلات
  • خلج خراسان
  • پرتقالی کشمیر و….

می باشد که نحوه اجرای کفسابی هر کدام از این سنگ ها با توجه به جنس آنها متفاوت و متغییر می باشد.

سنگ مرمریت دارای رنگ ها بسیار متنوع و مختلفی می باشد که هر کدام از این رنگ ها در قسمت های مختلفی از ساختمان استفاده می شوند. برای مثال سنگ های سبز مرمریت معمولا در بناهای زیارتی یا حرم ها استفاده می شود یا سنگ های مرمریت سفید معمولا در سالن ها و پله ها پاگرد ها استفاده می شود.

تصویز زیر نمونه ای از انواع رنگ سنگ های مرم می باشد که شامل: سبز سفید قرمز و صورتی می باشد.

سنگ مرمر
سنگ مرمر

سنگسابی و کفسابی سنگ مرمر سفید پله پاگرد

معمولا در اکثریت سنگ های کف پله و پاگرد های ساختمان قدیمی از سنگ مرمریت یا موزاییک سنگ فرش شده است که تنها راه چاره برای بازسازی و زیبا کردن آن اجرای کفسابی می باشد.

برای قسمت هایی که از موزاییک استفاده شده باید کفسابی موزاییک و در قسمت هایی که از سنگ مرمر استفاده شده باید کفسابی سنگ مرمر انجام شود.

اجرای کفسابی سنگ مرمر برای پله ها به سه روش انجام می شود:

  1. کفسابی با دستگاه ساب پله ای
  2. سنگسابی با استفاده از سنگ فرز
  3. اجرای کفسابی به صورت دستی

کفسابی با دستگاه ساپ پله ای

دستگاه ساپ پله ای جزوی از دستگاه های کفسابی مخصوص پله می باشد که عملکرد آن به صورت لایه برداری و صیقل دادن به صورت تک به تک از پله ها می باشد.

این دستگاه کلیه خط و خش ها و آلودگی هارا از روی سنگ از بین می برد و سنگ مرمر پله های ساختمان شما مانند روز اول تمیز و درشخنده می شود. یکی از فوایدی که این دستگاه دارد این است که این دستگاه موجب براقیت و شفاف شدن پله ها می شود.

سنگسابی سنگ مرمر با استفاده از سنگ فرز

یکی از روش هایی که معمولا برای ساب پله چه سنگ مرمر باشد و یا هر سنگ دیگری استفاده از سنگ فرز می باشد. در این روش پد ها و لقمه های مخصوص لایه برداری و صیقل سنگ بر روی وصل شده و عملیات اجرای کفسابی به صورت مرحله مرحله انجام می شود.

اجرای کفسابی به صورت دستی

در این روش سنگ های کف ساختمان با استفاده از مواد های شوینده اسیدی و همچنین سنباده صسقل داده می شود و کثیفی و آلودگی های موجود در کف سنگ سنگ و پله ها را تا حد بسیار زیادی از بین می برد.

قیمت اجرای کفسابی سنگ مرمر

قیمت اجرای سنگسابی و کفسابی سنگ مرمر همانند کفسابی سنگ گرانیت متری بوده و با توجه به متراژ کف ساختمان شما مشخص می شود.

سنگسابی سنگ مرمر مقداری متفاوت بوده با روش های مختلفی انجام می شود که قیمت تقریبی این خدمات  از متری ۱۵ الی ۴۵ هزار تومان می باشد که بستگی به اجرای کار و همچنین سایر موارد دیگر دارد که باید توسط کارشناسان مشخص شود.

شرکت ارتفاع کاران کارابین راپل خدمات نماشویی و کفسابی سنگ مرمر را با بهترین کیفیت و قیمت ممکن برای مشتریان خود انجام می دهد. جهت دریافت مشاوره برای اجرای سنگسابی سنگ مرمر با کارشناسان شرکت ما تماس حاصل فرمایید تا مشاوره های لازم به همراه نرخ اجرای کار برای شما مشتری گرامی شود.

جهت دریافت مشاوره کفسابی سنگ مرمر با کارشناسان شرکت ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس مشاورین شرکت ۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *