کفسابی سنگ تراورتن

کفسابی سنگ تراورتن

سنگ ساختمانی تراورتن از سنگ های پرفروشی است که در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود. به همین دلیل افراد باید با مراحل انجام کفسابی سنگ تراورتن آشنا باشند.

با کفسابی انواع سنگ های ساختمانی می توان انواع پستی و بلندی های موجود در روی آنها که بر اثر گذشت زمان ایجاد شده است را از بین برد.

انواع اسید خوردگی ها و سیاهی های سنگ ها با کفسابی از بین می روند و سنگی براق مانند روز اول تحویل مشتری می شود.

قابل ذکر است که با استفاده از کفسابی سنگ تراورتن می توان ضمن از بین بردن خط و خش روی سنگ، درز ها و سوراخ های موجود در روی آن را نیز پر کرد.

گفتنی است که قبل از پوشاندن سنگ تراورتن با رزین، این سنگ مورد استفاده قرار نمی گرفت. اما با ظهور این ماده چسبناک فروش سنگ تراورتن نیز بالا رفت.

کارخانه های صنعتی ماده رزین را با غلظت های مختلفی تهیه می کنند و وارد بازار می کنند. این ماده به مرور زمان سخت و سفت می شود.

قابل ذکر است که هزینه کفسابی سنگ های ساختمانی بر اساس نوع سنگ، میزان آلودگی و برحسب متر مربع محاسبه می شود.

کفسابی سنگ تراورتن حیاط
سنگسابی و کف سابی سنگ تراورتن

معرفی سنگ تراورتن

سنگ تراورتن یکی از بهترین سنگ های ساختمانی می باشد که در نقاط مختلفی از فضای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

از سنگ تراورتن می توان برای کفپوش، نما و دیواره های ساختمان، راه پله ها و … استفاده کرد. سنگ تراورتن دارای طیف وسیعی از رنگ های کرمی، شکلاتی، سیلور و خاکستری می باشد. به همین دلیل سنگ تراورتن از نظر ظاهری سنگی زیبا می باشد.

این سنگ از رسوب مواد معدنی به وجود آمده است، به همین دلیل تخلخل ها و حفره های زیادی در خود دارد. این تخلخل ها سبب می شوند که سنگ تراورتن در برابر انواع ضربه ها مقاوم باشد و نوعی عایق حرارتی محسوب شود.

این سنگ بسیار سخت است و به خوبی به سیمان می چسبد. سنگ تراورتن به خوبی برش می خورد و می توان آن را به ابعاد مختلف تقسیم کرد.

سنگ تراورتن
سنگ تراورتن

کفسابی سنگ تراورتن

همانطور که گفتیم سنگ تراورتن سنگی با خلل و فرج زیاد است، به همین دلیل برای تمیز کردن آن نباید فقط به لایه برداری آن بپردازیم. زیرا با برداشتن اولین لایه با لایه های دیگری که دارای حفره های بزرگ تر هستند روبرو می شویم.

در ابتدا باید بگوییم که سنگ تراورتن به دلیل داشتن حفره می تواند آلودگی ها و گرد و غبار زیادی را در خود جمع کند. به همین دلیل سنگ تراورتن باید هر چند وقت یک بار تمیز شود تا ظاهر براق و شفاف خود را از دست ندهد.

برای کفسابی سنگ تراورتن باید از یک ماده پلیمری به نام رزین استفاده شود. رزین می تواند حفره های سنگ تراورتن را بپوشاند و از نفوذ گرد و خاک به درون آنها جلوگیری کند.

افراد متخصص برای انجام کفسابی، ابتدا سنگ تراورتن را با بتونه لایه برداری می کنند. در مرحله بعد با استفاده از لقمه سنگ های متنوع با شماره های خاص سنگ تراورتن را تمیز می کنند و پستی و بلندی های آن را از بین می برند.

بعد از این اقدامات سطح سنگ تراورتن را با استفاده از ماده چسبناک رزین می پوشانند تا هم سطح آن براق و شفاف شود و هم در برابر نفوذ آب مقاوم شود.

گفتنی است مراحل استفاده از لقمه سنگ ممکن است بارها طول بکشد و انتخاب لقمه سنگی با شماره مناسب از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

همچنین غلظت رزین انتخاب شده برای پر کردن حفره های سنگ تراورتن نیز باید مورد توجه افرادی که به کفسابی سنگ تراورتن می پردازند، قرار گیرد.

کفسابی سنگ تراورتن
کفسابی سنگ تراورتن

نتیجه گیری

کفسابی سنگ های ساختمانی به خصوص سنگ تراورتن کار هر کسی نیست و باید به افراد کاردان سپرده شود.

به همین دلیل خیلی از گروه ها و شرکت های حرفه ای در زمینه کفسابی انواع سنگ های ساختمانی فعالیت می کنند. شرکت کارابین راپل با استفاده از یک کادر متخصص می تواند به کفسابی سنگ تراورتن بپردازد.

شرکت کارابین راپل بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات نماشویی و کفسابی انواع سنگ های ساختمانی دیگر می باشد. این شرکت می تواند بدون وارد کردن آسیبی به سنگ های ساختمانی به خوبی آلودگی های آنها را از بین ببرد. جهت دریافت مشاوره با کارشناسان شرکت کارابین راپل با شماره تماس زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس مشاورین شرکت ۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *