کفسابی سنگ هرسین

کفسابی سنگ هرسین

سنگ هرسین یکی از سنگ های ساختمانی ساده و براق می باشد، به همین دلیل کفسابی سنگ هرسین می تواند بر زیبایی آن تاثیرگذار باشد.

امروزه استفاده از سنگ های ساختمانی در هر قسمت از فضای درون و خارج از ساختمان رواج دارد. سنگ هایی که در معرض انواع آلودگی ها اعم از گرد و خاک و میکروب ها قرار دارند. این سنگ ها ممکن است به مرور زمان دچار خط و خش و درز و شکاف شوند. کفسابی می تواند این مشکلات را در آنها برطرف کند.

سنگ هرسین نیز یکی از این سنگ ها می باشد. این سنگ نیز هر چند وقت یک بار نیاز به کفسابی دارد تا شکل براق و مرمریت خود را از دست ندهد. این سنگ رسوبی به خوبی می تواند فشارها را تحمل کند، به همین دلیل کفسابی می تواند عمر سنگ هرسین را افزایش دهد.

کفسابی سنگ هرسین باید طی مراحل خاصی و با استفاده از تجربه نیروهای حرفه ای صورت بگیرد.

معرفی سنگ هرسین

سنگ هرسین یکی از سنگ های بدون طرح، براق و کرمی رنگ می باشد. طیف رنگی این سنگ وسیع نمی باشد و بیشتر دارای رنگ های کرمی تا خاکستری با رگه های روشن می باشد.

این سنگ بسیار سخت، یکدست و منسجم می باشد. از کاربردهای مهم سنگ هرسین می توان به استفاده از آن در نما و فضای داخلی ساختمان اشاره کرد.

از این سنگ بیشتر به عنوان یک کفپوش برای اتاق های پذیرایی و هتل ها، مراکز تجاری و اداری، راه پله ها و … استفاده می شود.

بسیاری از بیمارستان ها و مراکز بهداشتی از ویژگی های سنگ هرسین استفاده می کنند و از آن به عنوان سنگفرش محل های رفت و آمد بهره می گیرند.

این سنگ دارای تخلخل کمی می باشد و در برابر نفوذ آب مقاوم است. استحکام سنگ هرسین قابل قبول است و به دلیل همین ویژگی ها میزان استقبال از آن زیاد است.

همچنین به دلیل عدم وجود طرح ها و رنگ های متنوع در سنگ هرسین، این سنگ دارای قیمت بالایی نمی باشد. در این میان اندازه ابعاد و ضخامت می تواند بر قیمت سنگ هرسین تاثیرگذار باشد.

سنگسابی سنگ هرسین
کفسابی و سنگسابی سنگ هرسین

سنگسابی و کفسابی سنگ هرسین

برای کفسابی سنگ هرسین باید مراحل مختلفی را گذراند. در ابتدا باید سعی شود انواع آلودگی و جرم های رخنه کرده در سنگ هرسین را از بین برد. برای این کار باید ابتدا سنگ را با استفاده از لقمه سنگ هایی با شماره ۴۶ و یا ۳۶ لایه برداری کرد.

لایه برداری اولیه کمک می کند که علاوه بر حذف آلودگی ها، پستی و بلندی های سنگ هرسین نیز از بین بروند.

سپس باید حفره های سنگ هرسین را با لقمه سنگ هایی با شماره ۶۰ پر کرد تا آلودگی ها وارد حفره ها نشوند. در مراحل بعد نیز باید برای حذف خط و خش ها و شفاف و براق کردن سنگ هرسین اقدام کرد. برای این کار باید از لقمه سنگ هایی با شماره های ۱۲۰ و ۲۲۰ استفاده کرد.

قابل ذکر است که برای براق کردن این سنگ می توان از لقمه های لاکی و یا لقمه سنگ های بسیار نرم با شماره ۸۰۰ نیز استفاده کرد.

برای کفسابی سنگ هرسین باید از بهترین دستگاه های کفساب و لقمه سنگ های درجه یک و ایتالیایی استفاده کرد. با استفاده از این امکانات تمامی رسوبات موجود در سنگ هرسین از بین می روند و سنگ آسیب نمی بیند.

افراد حرفه ای می دانند که تعداد مراحل استفاده از لقمه سنگ چقدر است. این افراد در انتخاب لقمه سنگ هایی با شماره های مناسب خطا نمی کنند. زیرا وجود هر گونه خطا در هنگام کفسابی سنگ هرسین سبب وارد شدن آسیب به این سنگ می شود.

کفسابی سنگ هرسین
کفسابی سنگ هرسین

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد کفسابی یک سنگ به معنای حذف آلودگی ها و میکروب ها از روی آن است. کفسابی انواع سنگ ها باید با استفاده از بهترین دستگاه ها، مواد اولیه و لقمه سنگ ها انجام شود.

شرکت های زیادی با استفاده از نیروهای حرفه ای خود در زمینه کفسابی سنگ هرسین و دیگر سنگ ها فعالیت می کنند. شرکت کارابین راپل نیز در زمینه نماشویی و کفسابی و سنگسابی انواع سنگ های ساختمانی فعال است.

این شرکت با استفاده از دستگاه ها و نیروهای حرفه ای خود می تواند به خوبی سنگ هرسین را کفسابی کند و از وارد شدن آسیب به آن جلوگیری کند.

جهت دریافت مشاوره با کارشناسان شرکت ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس شرکت ۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *