کفسابی پله و راه پله

کفسابی پله کارابین راپل

در حال حاضر امروزه با گذشت زمان کفسابی پله و راه پله امروزه یکی از اصلی ترین دغدغه های مالکین ساختمان ها می باشد. همان طور که میدانید پله و راه پله ها، از مکان های پر رفت و آمد به شمار می آیند. به همین دلیل مدام در معرض آلودگی، سایش، ضربه و … قرار دارند. بنابراین، هر چقدر هم که جنس سنگ به کار رفته در پله ها، خوب و با کیفیت باشد، باز هم پس از گذشت مدتی تغییر رنگ داده و زیبایی اولیه خود را از دست می دهد.

به همین دلیل افراد همواره به دنبال راهی برای ترمیم پله ها می باشند تا بتوانند از این طریق، جلای اولیه سنگ را به آن بازگردانند. کفسابی، بهترین راه برای ترمیم و براق کردن سطح پله ها و راه پله ها می باشد. در این مقاله قصد داریم تا فرآیند کفسابی پله و راه پله را به شما عزیزان توضیح دهیم. پس اگر شما هم می خواهید با فرآیند کفسابی پله و راه پله ها بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کفسابی پله
کفسابی پله

برای کفسابی پله از چه دستگاه هی استفاده می گردد؟

کفسابی پله و راه پله ها معمولا به وسیله دو دستگاه انجام می شود. از دستگاه اول برای ساب زدن سطح پله ها استفاده می گردد. این دستگاه، از لقمه سنگ های بزرگی استفاده می نماید. به همین دلیل سرعت ساب زنی آن بسیار بالاست. اما به وسیله این دستگاه، نمی توان به نقاط کنج پله ها دسترسی داشت.

به همین دلیل برای کفسابی پله و راه پله، از دستگاه دیگری نیز استفاده می گردد. دستگاهی که برای ساب زنی کنج پله ها از آن استفاده می شود، دارای ابعاد کوچکتری نسبت به دستگاه قبلی است. با این دستگاه می توان دیواره پشتی پله ها را نیز ساب زد. لازم به ذکر است که، این دستگاه برای ساب زنی، از لقمه سنگ های کوچک استفاده می نماید. به همین دلیل، سرعت کمتری نسبت به دستگاه قبلی دارد.

روش کار کفسابی به این صورت است که، ابتدا سطح سنگ توسط لقمه سنگ های زبرتر ساییده می شود. با انجام این کار، لایه ی جدیدی بر روی سطح سنگ به وجود می آید. به همین دلیل، آلودگی ها و نقاط آسیب دیده سنگ در این مرحله از بین می روند. در مرحله بعدی، سنگ، با لقمه سنگ های ظریف تر ساب زده می شود تا سطح آن صیقلی و براق گردد. کفسابی پله و راه پله ها موجب افزایش طول عمر آن ها می شود. چرا که کفسابی موجب می شود تا آلودگی ها کمتر در سنگ نفوذ کنند. همچنین با انجام کفسابی، شست و شو و تمیز کردن پله ها نیز آسان تر می شود.

کفسابی پله کارابین راپل
کفسابی پله کارابین راپل

پس از کفسابی پله و راه پله به چه نکاتی باید توجه نمود؟

پس از انجام کفسابی پله و راه پله ها (پلکان)، برای جلوگیری از خراب شدن آن ها، باید برخی نکات را رعایت نمایید. به طور مثال، هرگز برای تمیز کردن پله ها از مواد شوینده ی اسیدی مانند جوهر نمک استفاده ننمایید زیرا تاثیر اسید بر روی سنگ بسیار بسیار مخرب می باشد و به نوعی سنگ های کف ساختمان شما را از بین برده و موجب خرابی و سیاه شدن سنگ کف ساختمان می شود که برای حل مشکل سیاه شدن سنگ مجددا باید فرآیند براق کردن سنگ های کف ساختمان یا به نوعی سنگسابی اجرا شود. به طور کلی استفاده از این مواد، ممکن است سطح سنگ را در کوتاه مدت تمیز کند، اما در بلند مدت، به بافت سنگ آسیب می رساند. همچنین برای جلوگیری از نفوذ آلودگی ها به بافت سنگ، سعی کنید، در صورت کثیف شدن سطح سنگ، بلافاصله آن را تمیز نمایید.

در هنگام حمل اجسام سنگین، مراقب باشید که این اجسام بر روی سطح پله نیفتند و یا بر روی سطح آن کشیده نشوند. زیرا افتادن و یا کشیده شدن اجسام سنگین بر روی سطح پله ها، می تواند موجب ایجاد شکستگی و یا خط و خش بر روی سطح سنگ شود.

کفسابی راه پله کارابین راپل
کفسابی راه پله

سخن پایانی :

در این مقاله به بررسی فرآیند کفسابی پله و راه پله ها پرداختیم. قیمت کفسابی و سنگسابی پله و راه پله ها، به عوامل مختلفی مانند جنس پله ها، عرض پله، تعداد پله ها، تک فاز و یا سه فاز بودن دستگاه های استفاده شده در کفسابی و …. وابسته است. شرکت کارابین راپل با داشتن تیمی متخصص و مجرب می تواند خدمات کفسابی پله و راه پله را به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان انجام دهد. برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت نماشویی و کفسابی می توانید به وب سایت کارابین مراجعه نموده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تلفن تماس مشاورین شرکت ۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *