چرا کفسابی سبب یک دست شدن سنگ می شود؟

یک دست شدن سنگ کف

قطعا شما هم دیده اید که بعد از گذشت مدتی، سنگ فرش های استفاده شده در کف ساختمان ها زیبایی و جذابیت اولیه خود را از دست می دهند. به طور مثال رنگ سطح سنگ فرش تغییر کرده و کدر یا تیره می گردد. همچنین شکستگی بخشی از سطح سنگ و یا صاف و یکدست نبودن سطح سنگ نیز می تواند موجب شود تا سنگ، زیبایی و جذابیت اولیه خود را از دست بدهد. در برخی موارد به دلیل سقوط اجسام سنگین بر روی سطح سنگ، سنگ دچار آسیب و شکستگی می گردد. همچنین ممکن است پس از گذشت مدتی، کف ساختمان از حالت تراز خارج شود و سطح سنگ دچار پستی و بلندی گردد. در این شرایط به هنگام رفت و آمد برای ساکنین دشواری ایجاد می شود.

در تمامی موارد ذکر شده، سنگ کف ساختمان، زیبایی و کارایی اولیه خود را از دست می دهد. در این شرایط ممکن است برخی افراد به فکر تعویض سنگ کف ساختمان بیفتند تا بتوانند به یک دست شدن سطح سنگ و زیبایی آن کمک نمایند. اما این کار می تواند هزینه بسیار بالایی داشته باشد و معقول به نظر نمی رسد. به همین دلیل روش های دیگری برای یک دست شدن سنگ و برگرداندن زیبایی دوباره به سنگ به وجود آمده اند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی موثرترین روش برای یک دست شدن سنگ بپردازیم. پس اگر شما هم می خواهید با این موضوع بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

یک دست شدن سنگ کف
یک دست شدن سنگ کف با کفسابی

کفسابی، بهترین گزینه برای یک دست شدن سنگ می باشد

کفسابی می تواند به یک دست شدن سنگ کمک نموده و سبب زیبایی و براق شدن سطح سنگ گردد. چرا که در کفسابی، با استفاده از دستگاه های مخصوص، لایه ای از سطح سنگ برداشته می شود. این کار می تواند ایرادات موجود در سطح سنگ را از بین برده و به زیبایی و براق شدن سنگ کمک نماید. در واقع در کفسابی، لقمه سنگ هایی در زیر دستگاه مخصوص کفسابی تعبیه می شوند، که با شروع به کار و چرخش دستگاه، این لقمه سنگ ها سطح سنگ را لایه برداری می کنند. معمولا در هر ساب، سه لقمه سنگ با جنس یکسان زیر دستگاه کفساب تعبیه می گردد.

هزینه کفسابی بسیار کمتر از هزینه تعویض سنگ فرش ساختمان می باشد و می تواند زیبایی از دست رفته سنگ را به آن بازگرداند. همچنین با کفسابی، می توان طول عمر مفید سنگ را نیز افزایش داد. دستگاه های کفساب دارای دو نوع سه فاز و تک فاز می باشند. استفاده از دستگاه های سه فاز می تواند نتیجه بهتر و باکیفیت تری را برای شما رقم بزند. به همین دلیل استفاده از دستگاه های کفساب سه فاز بیشتر توصیه می گردد. البته لازم به ذکر است که، استفاده از دستگاه های کفساب سه فاز، هزینه کفسابی را افزایش می دهد.

یک دست شدن سنگ کف با کارابین راپل
یک دست شدن سنگ کف ساختمان

سنگسابی چگونه موجب یک دست شدن سنگ می شود؟

در بسیاری از مواقع دو کلمه کفسابی و سنگسابی در کنار یکدیگر استفاده می شوند. حتی در برخی موارد این کلمات به جای یکدیگر استفاده می گردند. باید بدانید که کفسابی و سنگسابی با یکدیگر متفاوت می باشند. کفسابی می تواند برای تمامی مصالح به کار رفته در کف ساختمان، از جمله بتن، گرانیت و سایر مصالح موجود، مورد استفاده قرار گیرد. اما سنگسابی تنها بر روی انواع سنگ مانند سنگ مرمر، تراورتن، گرانیت و … کاربرد دارد. در واقع می توان سنگسابی را زیر مجموعه ای از کفسابی در نظر گرفت. چرا که خدمات سنگسابی بخشی از خدمات کفسابی است.

یک دست شدن سنگ کف با سنگسابی
یک دست شدن سنگ کف با سنگسابی توسط شرکت کارابین راپل

سخن پایانی :

در این مقاله به یکی از موثرترین روش ها برای یک دست شدن سنگ اشاره نمودیم. همان گونه که ذکر شد، کفسابی می تواند موجب یک دست شدن سطح سنگ و براق شدن سنگ گردد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که، کفسابی کاری تخصصی است و نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد. به همین دلیل برای دریافت خدمات کفسابی و سنگسابی باید به شرکت های متخصص در این زمینه مراجعه نمایید.

شرکت کارابین راپل با داشتن تیمی متخصص و مجرب می تواند در سراسر کشور، خدمات کفسابی و سنگسابی و نماشویی را با بهترین کیفیت برای شما عزیزان انجام دهد. شما می توانید برای دریافت مشاوره و طرح پرسش های خود از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت کارابین راپل با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

جهت دریافت مشاوره برای اجرای خدمات کفسابی با کارشناسان شرکت کارابین راپل تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس مشاورین شرکت ۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *