نکاتی برای مراقبت و نگهداری سنگ های کف ساختمان

مراقبت و نگهداری سنگ های کف

همان طور که می دانید سنگ، یکی از بهترین و زیباترین کفپوش های ساختمانی می باشد. زیرا، سنگ می تواند زیبایی و جلوه خاصی به فضای کف ساختمان شما بدهد به همین دلیل در مراقبت و نگهداری سنگ های کف ساختمان باید توجه ویژه ای داشته باشید. متاسفانه در برخی موارد به دلیل عدم مراقبت صحیح و اصولی از سنگ های کف ساختمان، این سنگ ها به مرور، زیبایی خود را از دست داده و جلوه ناخوشایندی پیدا می کنند. عوامل متعددی همچون شکستگی و ترک خوردن سنگ بر اثر ضربه، ساییده شدن سنگ بر اثر رفت و آمد زیاد، ایجاد خط و خش بر روی سنگ در اثر کشیده شدن اجسام تیز بر روی آن، شست و شوی سنگ با مواد نامناسب و …. می تواند به بافت سنگ های کف ساختمان آسیب وارد نموده و طول عمر آن ها را کاهش دهد.

به همین دلیل آگاهی از روش های صحیح مراقبت و نگهداری از سنگ های کف ساختمان اهمیت بسیار بالایی دارد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی نکاتی برای مراقبت و نگهداری بهتر از سنگ های کف ساختمان بپردازیم. پس اگر شما هم می خواهید با این نکات بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مراقبت و نگهداری سنگ های کف ساختمان
نکاتی برای مراقبت و نگهداری سنگ های کف ساختمان

در هنگام حمل و نقل و نصب سنگ ها دقت نمایید

در ابتدا، برای داشتن سنگی با طول عمر بالا باید متناسب با نیاز خود، سنگ مناسبی را انتخاب نمایید. به طور مثال اگر قرار است که سنگ در محل پر رفت و آمدی نصب شود، باید سنگی را انتخاب کنید که مناسب این نوع فضاها باشد و در برابر ساییده شدن مقاومت مناسبی داشته باشد.

پس از انتخاب سنگ مناسب، برای جلوگیری از شکستگی و ترک خوردن سنگ، باید به هنگام حمل و نقل سنگ و نصب آن بسیار دقت نمایید. نکته ای که باید قبل از خرید سنگ به آن توجه داشته باشید، این است که، سنگ مورد نظر باید در انبار سرپوشیده نگهداری شود. زیرا سنگ ها ممکن است بر اثر قرار گرفتن زیر نور آفتاب کیفیت خود را از دست بدهند. بنابراین اگر فروشنده ای این نکته را رعایت نکرد از او خرید نکنید. سپس باید به هنگام حمل و نقل سنگ مراقب باشید که سنگ نشکند و یا خط و خشی بر روی آن ایجاد نگردد. پس از حمل و نقل صحیح سنگ، سنگ های کف ساختمان باید به درستی نصب گردند. برای اطمینان از نصب صحیح سنگ ها نیز می توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

در هنگام جا به جایی اجسام سنگین، مراقب سنگ های کف ساختمان باشید

یکی از مواردی که می تواند به افزایش طول عمر و زیبایی سنگ های کف ساختمان کمک نماید، مراقبت از آن ها در مقابل اجسام سنگین است. در هنگام حمل و نقل و پس از نصب سنگ، باید از سنگ در مقابل اجسام سنگین مراقبت نمایید. برای جلوگیری از شکستن سنگ، مراقب باشید که اجسام سنگین بر روی سنگ سقوط نکنند.

نکاتی برای مراقبت و نگهداری سنگ های کف ساختمان
نکاتی برای مراقبت و نگهداری سنگ های کف ساختمان

از تمیز نمودن سنگ های کف ساختمان به وسیله مواد اسیدی قوی بپرهیزید

هیچ گاه برای پاک کردن لکه های ایجاد شده بر روی سنگ، از مواد اسیدی قوی مانند جوهر نمک استفاده نکنید. زیرا این مواد خاصیت اسیدی بسیار بالایی دارند و می توانند موجب ایجاد خوردگی در سنگ شوند. استفاده از این مواد اسیدی همچنین می تواند طول عمر سنگ را نیز کاهش دهد. در هنگام تمیز کردن سنگ، دقت نمایید که از مواد شوینده مناسب استفاده کنید. به طور کلی سعی کنید برای پاک کردن سطح سنگ از مواد شوینده ای که فاقد فسفات، پلیمر و … باشند استفاده نمایید و از استفاده از موادی که دارای PH نامناسب بوده و خاصیت اسیدی بالایی دارند بپرهیزید. همچنین بهتر است سطح سنگ را به صورت پیوسته تمیز نگه دارید تا آلودگی ها بر روی سطح سنگ باقی نمانند و به سادگی تمیز شوند. برای تمیز نگهداشتن سطح سنگ، می توانید از پادری نیز استفاده کنید. پادری بخشی از آلودگی ها را به خود جذب می کند و باعث می شود سطح سنگ کمتر آلوده گردد.برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله تاثیر جوهر نمک یا اسید بر روی سنگ را مطالعه نمایید.

نکاتی برای مراقبت و نگهداری سنگ های کف ساختمان
نکاتی برای مراقبت و نگهداری سنگ های کف ساختمان

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی نکاتی که می توانند منجر به افزایش طول عمر و زیبایی سنگ های کف ساختمان شوند، پرداختیم. در کنار نکات گفته شده، شما می توانید برای افزایش طول عمر و زیبایی سنگ های ساختمانی از کفسابی و سنگسابی نیز استفاده نمایید. اگر زیبایی و جذابیت نمای ساختمان شما برایتان مهم می باشد پیشنهاد میکنیم مقاله مربوط به ساخت و نگداری نمای ساختمان را مطالعه نمایید.جهت دریافت مشاوره برای اجرای خدمات کفسابی و سنگسابی و نماشویی با کارشناسان شرکت کارابین راپل تماس حاصل فرمایید.

جهت دریافت مشاوره برای اجرای خدمات کفسابی با کارشناسان شرکت کارابین راپل تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس مشاورین شرکت ۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *