روش های فوری از بین بردن لکه از روی سنگ

از بین بردن لکه از روی سنگ

همه ی ما می دانیم که تمیزی و زیبایی سنگ فرش ها چقدر می تواند بر زیبایی ساختمان تاثیر گذار باشد. برخی مواقع لکه هایی بر روی سنگ فرش ایجاد می شوند که جلوه نامناسبی به سنگ و کل ساختمان می دهند. به همین دلیل، افراد به دنبال روشی فوری برای از بین بردن لکه از روی سنگ می باشند تا بتوانند زیبایی سنگ را به آن بازگردانند. لکه ها می توانند بر اثر عوامل مختلفی بر روی سنگ نمایان شوند.

بسته به نوع لکه ایجاد شده بر روی سنگ، روش های مختلفی برای از بین بردن آن وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی انواع لکه های ایجاد شده بر روی سنگ و روش های فوری برای از بین بردن لکه از روی سنگ بپردازیم. پس اگر شما هم می خواهید با روش های از بین بردن لکه از روی سنگ آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

از بین بردن لکه از روی سنگ
از بین بردن سکه از روی سنگ

انواع لکه های ایجاد شده بر روی سنگ کدامند؟

قبل از اقدام برای از بین بردن لَکه از روی سنگ، ابتدا بهتر است با انواع لکه هایی که بر روی سنگ ایجاد می شوند، آشنا شوید. به صورت کلی، لکه هایی که بر روی سنگ ایجاد می شوند به دو دسته لکه های فیزیکی و شیمیایی تقسیم می گردند. لکه های فیزیکی، به بافت سنگ آسیب وارد نمی نمایند. به طور مثال وقتی تکه ای از آدامس به سطح سنگ بچسبد، به بافت سنگ آسیبی وارد نمی شود و با پاک کردن سطح سنگ، سنگ، ظاهر و بافت اولیه خود را حفظ می کند.

در مقابل لکه های فیزیکی، لکه های شیمیایی قرار دارند. لکه های شیمیایی موجب ایجاد تغییر رنگ در سطح سنگ شده و به بافت سنگ، آسیب وارد می نمایند. این لکه ها معمولا بر اثر ریختن مواد اسیدی قوی مانند جوهر نمک بر روی سنگ ظاهر می شوند. لکه های شیمیایی موجب تیره شدن سطح سنگ و ناهموار شدن آن می گردند. در ادامه به معرفی انواع روش هایی که می تواند برای پاک کردن لکه های فیزیکی و شیمیایی از روی سنگ موثر باشد، می پردازیم.

روش های فوری از بین بردن لکه از روی سنگ
روش های فوری از بین بردن لکه از روی سنگ

آشنایی با انواع روش های مختلف برای از بین بردن لکه از روی سنگ :

حال که با انواع لکه ها آشنا شدید، باید با روش هایی که می توانند برای از بین بردن لکه از روی سنگ موثر باشند نیز آشنا شوید.

لکه های فیزیکی را می توان با استفاده از روش های خاص شست و شوی سنگ پاک نمود. دقت نمایید که برای از بین بردن لکه های فیزیکی از روی سنگ، از کاردک یا مواد اسیدی قوی استفاده ننمایید. استفاده از کاردک و یا اجسام تیز برای از بین بردن لکه از روی سنگ انتخاب مناسبی نمی باشد. چرا که آن ها باعث ایجاد خط و خش بر روی سطح سنگ می شوند. استفاده از مواد اسیدی و جرم گیرها نیز موجب ایجاد خوردگی در سنگ و آسیب به بافت آن می شود. در صورتی که لکه های فیزیکی به گونه ای باشند که با شوینده های مخصوص امکان پاک نمودن آن ها وجود نداشته باشد، می توان از کفسابی برای از بین بردن لکه از روی سنگ استفاده نمود.

به طور مثال لکه سیمان و دوغاب را نمی توان به راحتی و به واسطه مواد شوینده پاک نمود، اما با استفاده از کفسابی به راحتی می توان این لکه ها را از بین برد. زیرا در کفسابی، با استفاده از دستگاه های مخصوص، لایه قدیمی سنگ، برداشته می شود و لایه جدیدی بر روی سنگ ظاهر می گردد.

تنها راه از بین بردن لکه های شیمیایی از روی سنگ نیز استفاده از کفسابی می باشد. چرا که این گونه لکه ها با هیچ نوع ماده شوینده ای از بین نمی روند و تنها با استفاده از کفسابی و سنگسابی می توان آن ها را از بین برد.

سخن پایانی :

در این مقاله به بررسی انواع لکه های ایجاد شده بر روی سنگ پرداختیم. همان گونه که اشاره شد از کفسابی و سنگسابی می توان برای از بین بردن انواع لکه های ایجاد شده بر روی سنگ، استفاده نمود. شرکت کارابین راپل از برترین ارائه دهندگان خدمات نماشویی، کفسابی و سنگسابی در کشور می باشد. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره و طرح پرسش های خود، به سایت کارابین مراجعه نموده و با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید.

تلفن تماس مشاورین شرکت ۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *