تفاوت کفسابی و کفشویی

تفاوت کفسابی و کفشویی

حتما تا به حال برای شما پیش آمده که قصد بازسازی و یا تعغییر دکوراسیون داخلی خانه خود را داشته باشید و یکی از مشکلات شما وضعیت نامطلوب سنگ های کف ساختمان باشد. اما راه چاره برای حل این مشکل چیست…؟!ما در این مقاله به توضیحات کاملی درباره براق کردن سنگ های کف ساختمان و همچنین تفاوت کفسابی و کفشویی توضیح دادیم که شما پس از مطالعه این مقاله تصمیم گیری بسیار موثری خواهید داشت.

در اولین برهه چیزی که باید بدانید این است که اصلا کفسابی و یا کفشویی چیست و این خدمات چگونه انجام می شود و چه کابردی برای سنگ های کف ساختمان دارد و در چه سطوحی قابل اجرا می باشد…؟!

برای این که اطلاعات کاملی درباره تفاوت کفسابی و کفشویی و همچنین جواب سوالات ذکر شده در بند قبل را پیدا کنید حتما این مقاله را تا انتها به طور کامل مطالعه کنید.

کفسابی چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که کفسابی به مجموعه اقدامات و کارهایی گفته می شود که این اقدامات موجب از بین بردن کلیه جرم ها و آلودگی ها از سطوح سنگ های کف ساختمان بشود.

کفسابی به نوعی لایه برداری و صیقل دادن به سنگ است که این عملیات به صورت مرحله به مرحله بر روی سنگ های کف ساختمان انجام می شود.

صیقل دادن به سنگ با دستگاه کفسابی موجب از بین رفتن کلیه ناخونک ها و ناهمواری ها از سطح کف ساختمان می شود و همچنین با انجام این کار کلیه خط و خش هایی که به مرور زمان به دلیل رفت آمد ها و یا کشیدن اجسام بر روی سنگ های کف خانه ایجاد شده اند می شود.

کفسابی یا سنگسابی کف ساختمان فواید های بسیار زیادی را برای سنگ دارد مثلا یکی از فواید بسیار چشمگیر این است که پس از اجرای این خدمات کلیه سنگ های کف خانه بسیار شفاف و براق می شود و شفافیت سنگ های خانه در زیبایی خانه و نمایش دکوراسیون خانه بسیار موثر می باشد.

قیمت اجرای این خدمات تقریبا از متری ۱۰ هزار تومان الی ۱۵۰ هزار تومان شروع میشود که نرخ اجرای کار بستگی به جنس سنگ کف خانه شما و همچنین نحوه اجرای کفسابی و سنگسابی سنگ های خانه شما دارد.

تصویر زیر نمونه ای از سنگ کف ساختمان پس از اجرای خدمات کفسابی سنگسابی توسط اساتید شرکت کارابین راپل می باشد که بسیار شفاف و براق می باشد و تمامی اجسام در خانه از جمله پنجره و لوستر ، گل در کف سنگ های خانه نمایان می باشد.

تفاوت کفسابی و کفشویی
نمونه کار کفشویی توسط کارابین راپل

کفشویی چیست؟

کفشویی یکی از روش های نظافت و جرم زدایی آلودگی ها از سطوح کف ساختمان می باشد که فرآیند انجام آن با کفسابی یا سنگسابی کاملا متفاوت و متغییر می باشد.

تفاوت کفسابی و کفشویی در نحوه اجرای آن و همچنین دستگاه های مخصوص برای اجرای هر کدام از این خدمات می باشد.

خدمات کفشویی به نوع یک ساب نظافتی به حساب می آیند و در انجام ساب نظافتی هیچ گونه عملیات لایه برداری و صیقل دادن به سنگ انجام نمی شود.

این روش معمولا با استفاده از مواد های شوینده و جرم گیر های مخصوص کفشویی و کفسابی انجام می شود که تا حد بسیار زیادی در از بین بردن جرم ها و الودگی ها از سنگ های کف ساختمان موثر است.

قیمت اجرای این خدمات از متری ۱۰ الی ۵۰ هزار تومان می باشد که بستگی به متراژ کف ساختمان شما دارد.

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنیم این است که کفشویی در بعضی از سطوح کف ساختمان قابلیت اجرا ندارد و با اجرای این روش هیچ تفاوتی در سنگ اجرا نمی شود.

برای مثال اگر بخواهیم یک سطوحی را که قابلیت اجرای کفشویی را ندارد معرفی کنیم باید بگوییم که کفشویی در سطوح موزاییکی هیچ تاثیری ندارد و حتما باید از روش کفسابی موزاییک برای از بین آلودگی ها و جرم ها استفاده شود.

تصویر زیر نمونه ای از ساب نظافتی و کفشویی با دستگاه مخصوص شستشوی کف می باشد.

کفشویی
کفشویی با دستگاه مخصوص شستشوی کف ساختمان

کفسابی در چه سطوحی قابل اجرا می باشد؟

به طور کلی کفسابی یا سنگسابی در اکثریت سطوح قابلیت اجرا و انجام می باشد مگر در شرایطی خاص که نتوان برای انجام کار از دستگاه کفسابی استفاده کرد.

کفسابی در سطوحی مانند: سطوح سنگی از جمله (گرانیتی، مرمر ، دهبید ، تراورتن ، سیرجان ، هرسین ، ثلثالی و…) سطوح بتنی ، موزاییکی ، قابل اجرا می باشد و قیمت اجرای هر کدام از سطوح کاملا متفاوت و متغییر می باشد.

کفشویی در چه سطوحی قابل اجرا می باشد؟

همان طور که در بند های قبلی اشاره شد کفشویی به نوعی ساب نظافتی به حساب می آیند و در این روش قابلیت لایه برداری از سطوح نمی باشد

کفشویی کف ساختمان در سطوحی مانند: سطوح سرامیکی از جمله: کف استخر ها ، کف باشگاه ها و مراکز تفریحی تجاری و سطوح سنگی از جمله: گرانیت ، مرمر ، دهبید ، تراورتن ، سیرحان و…

به طور که کفشویی سطوحی قابل اجرا می باشد که جنس آنها زبر نمی باشد و نیازی به صیقل دادن و لایه برداری از کف ساختمان نمی باشد

نتیجه گیری تفاوت کفسابی و کفشویی

با توجه به موارد و نکاتی که در بند های قبل به آنها اشاره شد بین کفسابی و کفشویی بهترین انتخاب کفسابی می باشد زیرا این روش فواید بسیار زیادی نسبت به کفشویی دارد.

در کفسابی کلیه سطوح کف ساختمان شفاف و براق می شوند و همچنین کلیه پستی بندی ها و خط و خش هایی که در کف ساختمان وجود دارند از سنگ های کف ساختمان از بین می روند.

اما در کفشویی سنگ های کف ساختمان شما فقط نظافت و شفاش می شود و خط و خش هایی که در طی سالیان اخیر بر روی سطوح ایجاد شده به همراه ناخونک ها و پستی بلندی ها در سطوح کف ساختمان باقی می ماننند.

در نهایت پیشنهاد می کنم اگر قصد بازسازی یا تعمییر سنگ های کف خانه خود را دارید حتما با کارشناسان و مشاورین شرکت ما تماس بگرید تا همکاران ما با برسی و بازید از سنگ های کف ساختمان شما را راهنمایی کنند تا بهترین انتخاب را در بازسازی کف ساختمان و همچنین نماشویی ساختمان با کمترین هزینه داشته باشید.

جهت دریافت مشاوره برای کفسابی و کفشویی کف ساختمان خود با ما تماس بگیرید.

۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

یک پاسخ

  1. با سلام وقت به خیر
    مطلب بسیار مفید و آگادهی دهنده ای بود حالا بهتر میتونم تصمیم گیری کنم
    از تیم مشاوره شرکتتون هم سپاس گذارم خیلی راهنمایی خوبی انجام دادن
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *