نقاشی نما

نقاشی نما کارابین راپل

نقاشی نما امروزه جزوه پر تقاضا ترین خدمات در صنف خدمات ساختمان می باشد. همان طور که می دانید در حال حاضر امروزه جنس اکثریت نمای ساختمان ها سیمانی می باشد که گذشت زمان به دلیل آلوده شدن نما نیازمند اجرای نقاشی نما می باشند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی خدمات نقاشی نمای ساختمان بسیار آسان و کم هزینه شده است. زیرا با وجود روش مناسبی مانند راپل دیگر نیازی به بستن داربست نمی باشد و تمامی مراحل نقاشی نمای بیرونی ساختمان با استفاده از طناب انجام می شود.

نقاشی نمای ساختمان

به طور کلی نقاشی نمای ساختمان مراحل مشخصی دارد که اگر طبق روال به صورت صحیح اجرا شود کیفیت و بازدهی کار چندین برابر بالا تر می رود.

برای اجرای نقاشی نما در ابتدا به جهت ماندگاری بهتر رنگ در نمای ساختمان توصیه می شود که حتما اقدام به نماشویی ساختمان کنید.

زیرا این عمل موجب از بین رفتن تمامی آلودگی ها و گرد و غبار های موجود در سطح نمای ساختمان می شود. و به نوعی یکی از روش ها زیر سازی قبل از اجرای رنگ نما به حساب می آید.

زمانی که نمای ساختمان شما آلوده و دارای گرد و غبار باشد از نظر زیر سازی به هیچ عنوان مناسب نمی باشد. زیرا گرد و غبار هایی که در سطح نمای ساختمان وجود دارند باعث می شود که رنگ چسبدگی خوبی را نداشته باشد و به نوعی به خوبی جذب سطح نمای ساختمان نشود.

در ادامه مطالب به مزیت های شستشوی نما قبل از رنگ آمیزی نمای ساختمان خواهیم پرداخت تا توصیف کاملی درباره مراحل نقاشـی نمای ساختمان داشته باشیم.

نقاشی نمای بیرونی ساختمان
نقاشی نمای بیرونی ساختمان

رنگ نما

خدمات اجرای رنگ نما ساختمان امروزه یکی از پر تقاضا ترین شغل هایی می باشد که افراد زیادی در این زمینه در حال انجام فعالیت می باشند.

اما بسیاری از آنها با انواع ها و حتی کاربرد آنها آشنایی کامل ندارند. رنگ های مخصوص نما انواع مدل های مختلفی را دارند. که شامل رنگ های اکریلیک، آکریلیک، کنیتکس، روغنی، اپوکسی و نانو می باشند.

در بین رنگ های نام برده شده، رنگ های اکریلیک بسیار محبوب بوده بهترین انتخاب برای اجرای نقاشی نمای ساختمان می باشد. به این دلیل که بهترین بازدهی و بیشترین مقاومت و دوام را در برابر رطوبیت و اشعه نور خورشید دارند.

معرفی انواع رنگ های نما

رنگ های اکریلیک:

همان طور که در تیتر قبل توصیف کردیم رنگ های اکریلیک یکی از بهترین و محبوب‌ ترین رنگ‌ ها برای نقاشی نما و سایر سطوح خارجی نمای ساختمان است.رنگ های اکریلیک به دلیل دوام بسیار زیاد و  مقاومت بالا،همچنین درخشندگی و انعطاف‌ پذیریه بالایی که در برابر اشعه نور خورشید و رطوبت هوا را دارند محبوبیت بیش تری نسبت سایر رنگ ها دارند.رنگ های اکریلیک به غیر ویگزی های منحصر فردی که داشت حالت عایق و اب گریز هم دارند و در اکثریت مواقع برای آب بندی هم استفاده می شوند. یکی از رنگ اکریلیک بسیار معروف و نامدار رنگ های برند جوتن می باشد.

رنگ های کنیتکس:

 این رنگ ها بر دو پایه ی آب و روغنی می باشند. رنگ های روغنی کنیتکس برای نقاشی نمای ساختمان و همچنین سطوح خارجی نمای ساختمان مناسب می باشند. دو ویژگی منحصر به فرد و خوبی که رنگ های کنیتکس دارند عمر بالای آنها و همخچنین مقاومت بالای این رنگ ها در برابر رطوبت می باشد. که موجب محوبیت و پر استفاده شدن رنگ های کنیتکس شده.

رنگ‌ های روغنی:

این نمونه از انواع رنگ های نما برای کلیه سطوح خارجی ساختمان به‌ خصوص نرده، و در و پنجره های فلزی کاربرد دارد. این نمونه از رنگ های که تمامی ما با نامش آشنایی داریم. بر پایه حلال نفتی است و مقاومت خوبی را در برابر رطوبت هوا و محیط دارد. همچنین رنگ های روغنی قابل شستشو نیز می باشد.

رنگ نانو:

رنگ های نانو همانند رنگ های اکریلیک به نوعی حالت عایق و آب گریز دارند و به تازگی وارد بازار شده اند.این نمونه از رنگ ها به دلیل عایق بودن و کیفیت بالا در برابر عوامل جوی هوا گزینه مناسبی برای استفاده در رنگ آمیزی نمای ساختمان است.و برای محیط هایی که دارای رطوبت بالایی می باشند انتخاب خوبی می باشد.

رنگ های اپوکسی :

اپوکسی ها یکی دیگر از رنگ های مخصوص نمای ساختمان می باشد و از مقاومت بالایی برخوردار می باشند. این رنگ ها بیش تر در قسمت های صنعتی کاربرد دارند.مثلا در منازل، اداره ها و کف پارکینگ ها از این رنگ به دلیل مقاومت بالایی که دارند برای کف پوش محیط استفاده می کنند.و در نقاشی نما کمتر مورد استفاده قرار میگیرند.

رزین آکریلیک:

این رزین ها همانند رنگ های کنیتکس بر دو پایه آب و روغنی هستند. رزین های آکریلیک با حلال آب ضد قارچ و بدون بو و همچنین آسیب‌ ناپذیر در برابر اشعه های خورشید و رطوبت می باشند.رزین های آکریلیک بر روی سطوحی همچون سطوح گچی، سیمانی، کناف و … قابل استفاده می باشند.

نقاشی نمای سیمانی

قبل از اجرای نقاشی نما سیمانی بهتر است که قبل از هر کاری یک بار نما با دستگاه واتر جت شستشو شود. زیرا این کار موجب از بین بردن گرد و خاک ها و کثیفی ها از روی سطوح نما می شود و این کار باعث چسبندگی بهتر رنگ بر روی سطح نما می شود.و عمر ماندگاری رنگ بر روی نمای سیمانی را بیشتر می کند.پس از شستشوی نمای سیمانی قبل از اجرای رنگ بهتر است از  خشک بودن سیمان هم اطمینان حاصل کنید.تا رنگ چسبندگی بهترین را داشته باشد.

اگر شما در مناطقی زندگی میکنید که هوای باران خیز و مرطوبی دارد استفاده از سیمان در نمای بیرونی ساختمان کار مناسبی است. و برای زیبا سازی و نقاشی نمای ساختمان بهتر است از رنگی استفاده شود که دارای ماندگاری، دوام بالایی در مقابل زیرکار نمای سیمانی و همچنین شرایط آب و هوایی آن منطقه داشته باشد.

با توجه به تجبره کاری و همچنین نظر بسیاری از افراد متخصص در این زمینه برای اجرای نقاشی نمای ساختمان هایی که در مناطق مرطوب و رطوبتی می باشند رنگ های اکریلیک بهترین انتخاب می باشد. زیرا این رنگ ها بر پایه آب می باشند و علاوه بر ماندگاری و دوام بالا در شرایط آب و هوایی شهر های شمالی یا جنوبی کشور، امکان تنفس برای سیمان و دیوار را فراهم می سازد و مانگاری بسیار بالایی را نسبت به سایر رنگ های دیگر دارد.

نقاشی نمای سیمانی | کارابین راپل
نقاشی نمای سیمانی

پر کردن ترک و شکاف ها قبل از نقاشی نمای ساختمان

نمای ساختمان ها پس از گذشت زمان بر اثر شرایط محیطی رطوبتی مثل بارندگی دچار فرسایش شده و مقاومت خود را از دست میدهند. به خصوص نماهای سیمانی که بسیار زیاد دچار شکاف و ترک میشوند. در نتیجه قبل از اجرای نقاشی نمای ساختمان ابتدا باید این درز ها و شکاف ها ایجاد شده ترک گیری و پر شود.

برای انجام  این کار یعنی ترک گیری از بتونه و مواد های مخصوص نقاشی نما استفاده میگردد تا سطح نما کاملا صاف و یکدست برای رنگ آمیزی به وجود آید.و به نوعی برای رنگ آمیزی نما زیر سازی شود.

نقاشی نما بدون داربست | کارابین راپل
نقاشی نما بدون داربست

اجرای پرایمر قبل از نقاشی نما

قبل از رنگ آمیزی نما ابتدا باید زیر کار موردنظر را آماده کنیم برای این کار باید پرایمر مخصوص رنگ را اجرا کنیم پوشش پرایمر سبب میشود که سطح مورد نظر ما مقاوم گردد و از طرفی چسبندگی موردنیاز جهت نقاشی نمای ساختمان به دست آید.

هنگام اعمال پرایمر باید دقت کرد که تمامی سطوح را حتما توسط آن پوشش دهیم و بخشی خالی از پرایمر نباشد تا رنگ آمیزی به درستی اجرا گردد. توسط قلمو یا قلتک مخصوص کلیه قسمت های زیر کار را با پرایمر پوشش میدهیم.

مراحل نقاشی نما بیرونی ساختمان

  1. از بین بردن بخش های آسیب دیده
  2. پوشاندن سطح زیری کار توسط بتونه
  3. پر کردن شکاف ها و ترک های موجود در سطح
  4. اجرای پرایمر مخصوص هر رنگ
  5. نقاشی و رنگ آمیزی نما توسط قلمو و قلتک
نقاشی نمای بیرونی ساختمان | کارابین راپل
نقاشی نمای بیرونی ساختمان

مهم:قبل از رنگ آمیزی حتما سطوح باید عاری از هرگونه دود و گرد و غبار شود به همین جهت از خدمات نماشویی استفاده گردد سپس اجازه دهیدتا نما خشک شده و سمباده بزنید تا سطح یکدست داشته و تمامی ناهمواری ها تراشیده شود سپس با صبر و حوصله با استفاده از رنگ با کیفیت تمامی سطوح کار رنگ زده شود.

مرحله نهایی نقاشی نما با راپل

در انتهای کار پس از ایجاد یک زیرکار مناسب با استفاده از قلمو،قلتک یا پمپ رنگ میتوان کل نمارا رنگ آمیزی کرد در این مرحله از کارکیفیت کار بسیار مهم است.

در هنگام رنگ آنیزی باید دقت کنیم که در هنگام استفاده از وسایل نقاشی نما از جمله قلتک یا قلمو حرکت دست را به یک جهت یکسان از پایین به بالا یا از راست به چپ انجام دهیم زیرا استفاده از قلمو در هرجهت و به صورت نامنظم باعث میشود سطح ما یکدست و صاف نشده و رگه هایی در رنگ ایجاد شود.

رنگی که برای کار انتخاب میشود باید بسته به سطح کار ما انتخاب گردد مثلا رنگ روغنی باشد یا رنگ پلاستیکی باشد.

نماشویی قبل از اجرای نقاشی نما

همان طور که در اول مطالب به اجرای نماشویی قبل از نقاشی نما پرداختیم متوجه شدیم که این عمل موجب از بین رفت تمامی آلودگی از سطح نمای ساختمان می شود. حال می خواهیم به سایر مزیت های سشتسوی نما قبل از رنگ آمیزی نمای ساختمان بپردازیم.

این عمل به دلیل فشار بالایی که دستگاه واتر جت دارد باعث می شود رنگ ها یا سیمان هایی که بر اثر رطوبت طی سالیان اخیر از بین رفته و تخریب شده اند از نمای ساختمان ریزش کنند و فقط سطوح سالم بماند و سطوح از بین رفته ترمیم بشود.

اگر به عکس زیر توجه نمایید متوجه تفاوت قبل و بعد شستشوی نما خواهید شد که تمامی جرم ها و آلودگی ها از نمای ساختمان پاک شده اند و سطوح تخریب شده ترمیم شده اند و نمای ساختمان کاملا آماده برای اجرای نقاشی نما می باشد.

اگر نمای ساختمان تمیز باشد از نظر بازدهی رنگ نما به دلیل چسبندگی بهتر چندین سال بیشتر نسبت به یک نمای دارای گرد و غبار عمر می کند و این عمل برای شما بسیار مناسب و بصرفه می باشد.

نقاشی نمای ساختمان با طناب
نقاشی نمای سیمانی با طناب

نکات قابل رعایت در نقاشی نما ساختمان

نقاشی نما باید با حساسیت خاصی انجام شود این خدمات شامل مراحل متوالی است که فرد باید به صورت حرفه ای تمامی مراحل را پشت سر بگذارد تا در نهایت زیر کاری مناسب رنگ آمیزی آماده گردد.سپس با ابزار کار مناسب تمامی سطح را رنگ آمیزی کند.

کار نقاشی نما نیازمند صبر و حوصله است هرگونه خطا و اشتباه در رنگ آمیزی موجب بد جلوه دادن نما شده و در نتیجه رضایت را از مشتری میگیرد.

سطوح قابل اجرا برای نقاشی نما

  1. نماهای داخلی ساختمان
  2. نماهای بیرونی ساختمان
  3. نماهای سیمانی
  4. نماهای بتنی و گچی
  5. نماهایی که رنگ قدیمی دارند

نقاشی نما با رنگ اکرولیک

رنگ های اکرولیک بهترین گزینه برای انجام نقاشی نمای بیرونی ساختمان می باشد و پیشنهاد تیم کارابین راپل این است که حتما از رنگ های اکرولیک برای رنگ کردن نما استفاده شود.

زیرا رنگ های اکرولیک به بهترین شکل ممکن سطوح را پر میکنن و سطوح به صورت کامل یک دست می شود. عمر رنگ های اکرولیک بیشتر از سایر رنگ های دیگر می باشد. هچنین رنگ های اکرولیک به دلیل پوشش بسیار بالایی که دارند در میزان مصرف رنگ صرفه جویی بسیاری می شود و هزینه های شما را نسبت به سایر رنگ های دیگر کاهش می دهد.

نمای ساختمان شما در صورت استفاده از رنگ اکرولیک کاملا عایق و آب بندی شده و از نفوذ اب به سطوح نمای ساختمان شما جلوگیری می شود.

در صورت استفاده از رنگ آکرولیک ترک خوردن سطوح و یا پوسته پوسته شدن سطوح نما بسیار بسیار کاهش پیدا میکند زیرا این رنگ ها حالت پلاستیکی و عایق دارند و به راحتی ترک نمی‌خورد.

ویدیوی کوتاهی از اجرای نقاشی نمای ساختمان با طناب توسط اساتید و متخصصین کارابین راپل…

پاسخ سوالات متداول مشتریان

هزینه نقاشی نما چگونه محاسبه می شود؟

هزینه نقاشی نما با طناب متری محاسبه می شود. و هزینه انجام کار بسته به جنس رنگ مصرفی می باشد.

چه نوع رنگ هایی مناسب نقاشی نما می باشند؟

در حال حاضر رنگ های آکریلیک بهترین بازده و کیفیت را دارند و برای نقاشی نمای ساختمان بسیار مناسب می باشند.

نحوه انجام نقاشی نما چگونه است؟

نحوه انجام نقاشی نما به صورت راپل کاری و با طناب می باشد. که در مرحله اول تمامی ترک ها و شکاف ها گرفته میشود و پس از انجام زیر سازی سطوح نقاشی نما انجام می شود.

در صورتی که برای نمای ساختمان خود نیاز به نقاشی نما با دسترسی طناب یا همان راپل را دارید همین حالا با مشاورین و کارشناسان شرکت ما تماس حاصل فرمایید تا این خدمات را با بهترین شکل ممکن خدمت شما مشتریان عزیز انجام دهیم. مشاورین و کارشناسان شرکت ما جهت ارائه مشاوره به شما مشتریان عزیز بصورت ۲۴/۷ آماده پاسخگویی می باشند.

تلفن تماس مشاورین شرکت: ۰۹۳۷۷۵۱۷۳۳۷

15 پاسخ

  1. سلام وقت به خیر نقاشی نمای ساختمان در مشهد هم انجام میدین؟
    قیمت اجرای هر متر مربع چقدر هست؟

    1. سلام وقت شما ام به خیر جناب شریعتی…
      بله نقاشی نما در مشهد هم انجام میدیم…
      لطفا از طریق واتساپ یک عکس از نمای ساختمانتون برامون ارسال کنید تا قیمت اجرای کار رو مشخص کنیم.

  2. سلام و عرض ادب.نقاشی نمای ساختمان و دیوارهای بیرونی ویلا هم انجام میدین؟
    یک ویلا تو دماوند داریم که نیاز به بازسازی و اجرای نقاشی نما داره هزینه اجرا کار با شما چقدر میشه؟

    1. با سلام وقتتون به خیر جناب نیکنام بله نقاشی نمای ساختمان و دیوار های بیرونی ویلا هم انجام میدیم.
      لطفا یک عکس یا ویدیو از طریق واتساپ برامون ارسال کنید تا هزینه اجرای کار رو براتون مشخص کنیم.

  3. با سلام ممنونم از تیم نمونه کارابین راپل بابت اجرای نقاشی نمای ساختمان .
    راضی بودم از کار اجرا شده ممنون

    1. با سلام وقت به خیر…
      قیمت اجرای نقاشی نمای ساختمان بستگی به نحوه اجرا و متریال پروژه شما داره.
      لطفا اگر امکانش هست یک عکس از نمای ساختمانتون برامون ارسال کنید تا قیمت اجرای پروژه رو براتون مشخص کنیم.

  4. سلام وقت به خیر.
    یک نمای سیمانی و آجری داریم که قصد داریم نقاشی نمای ساختمان بر روی سطوح انجام بشه…
    سقف ساختمان به صورت شیروانی هست و امکان اجرا با طناب های راپل کاری وجود ندارد
    شما نقاشی نما با داربست هم انجام میدین یا خیر؟

    1. با سلام امیدوارم که حالتون خوب باشه.
      نقاشی نمای ساختمان با داربست هم انجام میدیم بله.
      لطفا عکس از نما ارسال کنید برسی کنیم اگر امکان نقاشی نما با طناب وجود نداشت خدمتتون اعلام کنیم تا داربست ببندید.

  5. با سلام سپاس فراوان از تیم کارابین راپل بابت اجرای نقاشی نمای ساختمان
    نحوه برخورد و کیفیت اجرای کارشون عالی بود.

  6. سلام خسته نباشید سپاس فراوان از مجموعه کارابین راپل بابت اجرای نقاشی نمای ساختمان ما…
    کیفیت اجرای کارتون عالی بود و از برخورد نیروهاتون به خصوص آقا فرزاد بسیار راضی بودم…
    خداقوت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *