آشنایی اولیه با کار در ارتفاع و روش ایجاد کارگاه

کارگاه در راپل

در این مقاله قصد داریم به برسی کارگاه و اهمیت آن در اجرای خدمات کار در ارتفاع با طناب بپردازیم پس تا اخر این مقاله مطالب رو به صورت دقیق مطالعه نمایید تا اطلاعات کافی دربارع کارگاه کسب کنید.

کارگاه در راپل به چه معناست؟

حتما تا به حال به گوشتان خورده است که برای اجرای خدمات راپل کاری یا فرود کردن از نمای ساختمان با طناب نیازمند کارگاه می باشد.

در واقع کارگاه به مستحکم ترین بخش گفته می شود که به آن تکیه داده می شود و در مقابل فشار و ضربه قدرت بالایی دارد.

کارگاه نقطه ای است که طناب را به آن گره میزنیم تا ارتفاع کار توسط آن نگه داشته شود تا بتواند خدمات را انجام دهد.طناب صنعتی باید به محکم ترین نقطه وصل گردد مانند دور خر پشته ،بالای اتاقک آسانسور،دور کانال کولرهای سنگین و بزرگ که بتواند وزن ارتفاع کاران را تحمل کند و از هرگونه سقوط و خطر ناشی جلوگیری گردد.

به طور کلی کارگاه بستن یکی از مهم ترین بخش های راپل کاری می باشد و در اجرای خدماتی مانند پیچ و رولپلاک و نماشویی و سایر خدمات نظافتی و تعمیرات نمای ساختمان بسیار مهم می باشد. و حتما باید به صورت کاملا اصولی و مطمئن انجام شود.

 در انجام خدمات شستشوی نمای ساختمان بستن کارگاه باید به صورتی باشد که در فاصله های نزدیک بتوان این خدمات را انجام داد تا فرآیند شستشو به طور صحیح انجام شود.

و در اجرای خدماتی همچون خدمات پیچ و رولپلاک سنگ نما کارگاه باید بسیار محکم تر بسته شود زیرا راپل کار به دلیل حمل ابزار کار بالا وزن زیادی خواهد داشت و طناب ها و کارگاه باید در حدی باشد که بتواند چندین ساعت وزن بالا را متحمل شود.

همان طور که میدانید ایمنی بحث اول را در اجرای هر کاری می زند پس بهتر است در تمامی کارها و حرفه ها به نکات ایمنی توجه بسیاری کنیم. در بستن کار گاه های راپل به هیچ عنوان سهلا کاری ای انجام دهید زیرا ممکن است اولین اشتباه شما اخرین اشتباه شما شود و منجر به ایجاد اتفاقی ناگوار شود.

IMG 20190912 035942 271

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *