شستشوی نما

شستشوی نما | کارابین راپل

شستشوی نما شامل مجموعه ای از اقدامات و کارهایی می باشد که به موجب آن اقدامات و همچنبن سایر عواملی دیگر تمامی آلودگی ها و جرم ها را از سطوح نمای ساختمان از بین می‌برند. شستشوی نمای ساختمان روش های بسیار متغییر و مختلفی دارد که با استفاده از دستگاه های قدرتمند فشار قوی و همچنین مواد های مخصوص نظافت نمای بیرونی ساختمان انجام میشود.

شستشوی نمای ساختمان

شستشوی نمای ساختمان موجب بهتر دیده شدن و زیباسازی ظاهر نمای ساختمان ها و شفافیت نما می شود. که به مـوجـب این امـر ارتفاع کاران کارابین راپل نمای ساختمان را شستشو می دهند.

شستشوی نما سبب از بین رفتن هرگونه آلودگی و ذرات گرد و غبار از سطوح نما میشود. همان طور که میدانید وجود هرگونه آلودگی سبب از بین رفتن زیبایی نمای ساختمان میگردد به همین دلیل نماشویی بهترین راه برای درخشندگی و تمیز کردن نمای ساختمان های شماست.

شستشوی نما
شستشوی نمای ساختمان ترموود

لیست قیمت شستشوی نما 

همان طور که میدانید تعیین قیمت برای اجرای شستشوی نما همانند پیچ و رولپلاک نما نیازمند کارشناسی و برسی اولیه می باشد.

طبق معمول قیمت شستشوی نما متری بوده و با توجه به متراژ نمای ساختمان شما محاسبه می شود. البته ناگفته نماند که قیمت شستشو نما بستگی به جنس نمای ساختمان شما و همچنین وابسته به روش شستشو و آلودگی های موجود در سطح نمای ساختمان می باشد.

اگر یک لیست قیمت کلی به صورت حداقل و حداکثر هزینه های شستشو نمای ساختمان را بخواهیم اعلام کنیم باید بگوییم که هزینه های انجام کار به روش راپل بر اساس جنس نماهای مختلف مشخص و تایین شده که شامل:

هزینه شستشو برای نمای سنگی و آجری از متری ۱۰ الی ۳۰ هزار تومان می باشد.

هزینه شستشو برای نمای کامپوزیتی و  از متری ۱۰ الی ۲۰ هزار تومان می باشد.

هزینه شستشو برای نمای ترموود و سیمانی از متری ۱۰ الی ۱۵ هزار تومان می باشد.

هزینه شستشو برای نمای شیشه ای و سرامیکی گرانیتی و اج پی ال از متری ۵ الی ۱۵ هزار تومان می باشد.

تمامی موارد ذکر شده لیست قیمت شستشوی نما به صورت حداقل و حداکثر اجرای این خدمات می باشد. حتما توجه نمایید که هزینه شستشو نما با توجه به جنس نمای ساختمان شما و نسبت آلودگی ها و همچنین متراژ نمای ساختمان مشخص می شود و پس از بازید نمای ساختمان فیمت نهایی مشخص می شود.

جهت دریافت مشاوره از تیم ما و همچنین پرسش سوالات متداول با کارشناسان تیم ما تماس حاصل فرمایید. گروه تخصصی ارتفاع کاران کارابین راپل بهترین کیفیت را برای شما عزیزان تحویل می دهد.

تلفن تماس مشاورین شرکت: ۰۹۳۷۷۵۱۷۳۳۷

نحوه اجرای کار در شستشو نما

شستشوی نما به روش راپل بدون داربست در ارتفاعات غیر قابل دسترس بوده این کار توسط دستگاه هایی همچون واتر جت و واتر سندبلاست انجام میشود.

همچنین در هنگام شستشو از مواد شوینده مخصوص استفاده میگردد که یک روش به صورت شستشوی دستی وجود دارد که در آن از ابرو طی بهره گرفته میشود تا در انتهای کار شستشو با دستگاه، لکه های باقی مانده قطرات اب با ابر و طی از بین برده میشود.

اساس کار در شستشوی نما

در شستشوی نما با طناب علاوه بر پاکسازی و زیبایی ظاهر ساختمان باید به نوع و جنس سنگ نما توجه گردد تا مشخص شود از کدوم دستگاه سندبلاست یا واترجت استفاده گردد.

یعنی به نوعی توجه شود که با توجه به جنس نما اعم از نماهای شیشه،سیمان،سیلسیوم چه روشی برای شستشو انجام گردد تا باعث لایه بردای سطوح شده و زیبایی آن را دوچندان کند و بهترین بازدهی و کیفیت را در نماشویی با طناب دهد.

و در انتهای کار اگر نیازی به ابر و تی باشد نمای ساختمان به صورت دستی ابر و تی شود تا رضایت مشتری را به همراه داشته باشد.

شستشوی نما با دستگاه واتر جت
شستشوی سنگ نما با دستگاه واترجت

شستشو نمای ساختمان با دستگاه واترجت

دستگاه واترجت یک دستگاه صنعتی بوده و شستشو سطوح ساختمان با استفاده از فشار بالای آب انجام میگیرد. واترجت آب شهری را با فشار بالا روی سطوح میریزد و سطوح را از هرگونه آلودگی و کثیفی پاک میکند.

در دستگاه واترجت از آب گرم و سرد استفاده میگردد که بستگی به نوع آلودگی و سطح دارد. دستگاه واترجت دارای موتور و شیلنگ قوی بوده که در مقابل فشار بالای آب مقاومت بالایی دارد و با فشار بالا سطوح را پاکیزه میکند.

انواع روش های شستشو سنگ نما در سطوح مختلف

  1. شستشو به صورت واترجت شامل سطوحی مانند: نمای سنگی، نمای آجری، نمای سیمانی، نمای شیشه ای، کامپوزیتی، نمای ترموود و…
  2. شستشو به صورت سندبلاست شامل سطوحی مانند: نمای آجری، نمای سنگی، نمای سیمانی، بتنی، تیشه ای و…
  3. شستشو به صورت ابر و طی شامل سطوحی مانند: نمای شیشه ای، نمای کامپوزیتی سرامیکی، گرانیتی و…
  4. شستشو با مواد نانو و شوینده شامل سطوحی مانند: نمای شیشه ای، تیشه ای، گرانیتی، کامپوزیتی،  سرامیکی و…

مواد های مخصوص شستشوی نما

به طور کلی محلول شستشوی نمای ساختمان در حال حاضر دو نوع می باشد. که بسیار کاربردی و جوابگو در نماشویی و شستشو انواع سطوح می باشند.این دو مواد شامل سیلیس و دیسکیلیر می باشد که هر کدام در انواع سطوح و جنس های مختلف کاربرد دارند.

شستشوی نما با مواد سیلیس

برای شستشوی سطوحی که دارای کثیفی بسیار بالایی بوده و از جرم ها و رسوبات پوشیده شده است نما را با استفاده از مواد سیلیس شستشو می دهند.

حال اگر بخواهییم درباره نحوه کارکرد و کاربرد سیلیس اطلاعاتی بدهیم باید بگوییم که سیلیس نوعی ماسه بادی می باشد که با استفاده از دستگاه نماشویی سطوح مورد نظر از جمله سطوح آجری سنگی و سایر سطوح های مختلف را شستشو می دهند.

زمانی که سطوح مورد نظر همراه با سیلسس شستشو می شوند تمامی کثیفی ها و جرم هایی که در روی سنگ یا آحر وجود دارد از بین می رفت زیرا مواد سیلیس یک لایه از سطح مورد نظر را برمیدارد و تمامی رسوبات کثیفی ها و جرم ها همرا با این مواد از بین می روند.

جهت بالا بردن اطلاعات شما مشتریان عزیز در ادامه مطالب توضیحات مختصری درباره ی شستشوی نما با سیلیس و به صورت سند بلاست گفته شده است.

شستشوی نمای آجری
شستشوی نمای آجری

انواع سطوح قابل شستشو برای شستشوی نمای ساختمان

امروزه به دلیل بهتر شدن سلیقه ها و همچنین بیشتر شدن تجهیزات جنس نماهای مختلفی در نماهای ساختمان ها مشاهده می کنید که بسیار زیبا و جداب می باشند.این نماها پس از مدتی به دلیل آلودگی ها و کثیفی ها جرم آلود می شوند و جرم های موجود در سطوح نما باعث کدری و چرک آلود دیده شدن نما می شود.

اما خوشبختانه با نماشویی نما تمامی الودگی ها از بین رفته و نمای ساختمان شما مثل روز اول درخشان و زیبا می شوند.حال می خواهییم نماهای مختلفی را که قابلیت شستشو و نماشویی را دارند نام ببریبم.

نماهای آجری، سنگی، شیشه ای، سیمانی، سرامیکی، کامپوزیتی، اچ پی ال و ترموود قابلیت شستشو و پاکسازی را دارا می باشند.

جهت دریافت مشاوره و برآورد هزینه شستشوی نمای ساختمان با کارشناسان گروه تخصصی کارابین راپل تماس حاصل فرمایید.تیم تخصصی کارابین راپل آماده همکاری با شما عزیزان می باشد.

نظافت نمای بیرونی ساختمان

همان طور که در مطالب بالا اشاره شد برای نظافت نمای بیرونی ساختمان از روش ها و راهکار های مختلفی استفاده می شود که بستگی به نمای ساختمان شما دارد.

اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که فرد اجرا کننده کار هم باید از تجربه و حرفه بسیار بالایی برخوردار باشد و در زمان اجرای کار از روش هایی استفاده کند که موجب از بین رفتن جرم ها تا حد ممکن بشود.

شخص یا شرکت اجرا کننده نظافت نمای بیرونی ساختمان باید با نحوه پاکسازی و جرم زدایی انواع سطوح مختلف آشنا باشد و از برای تمیز کردن نما از مواد هایی استفاده کند که موجب آسیب رساندن به سطوح نمای ساختمان نشود.

شسشتوی نمای ساختمان به دلیل حساسیت بالایی که دارد کاملا نیازمند تجربه و دقت بالا در اجرای کار می باشد و مواد استفاده شده در نمای ساختمان کاملا باید با جنس مصالح نمای ساختمان سازگاری کاملی داشته باشد تا از آسیب رساندن به نما جلوگیری شود.

شستشوی نما شیشه ای
شستشوی نما به صورت دستی و ابر و طی

شستشوی نما با راپل

شستشوی نما با راپل یکی از مرسوم ترین و بهترین روش های شستشوی نمای ساختمان می باشد که در اجرای پروژه به جهت درستی به نمای ساختمان از طناب راپل یا همان راپل کاری استفاده می‌شود. اگر قصد نظافت نمای ساختمان خود را دارید و به دنبال یک روش معتبر و مطمئن به جهت دسترسی به نمای ساختما خود هستید که هم هزینه کمتری نسبت به سایر روش ها مانند داشته باشد و هم سریع تر از سایر روش ها انجام شود قطعا بهترین انتخاب برای شما شسشتوی نما با راپل است.

شستشوی نما با راپل بدون نیاز به بستن هیچ گونه داربست یا کلایمری انجام می شود. در این روش تکنسین کار در ارتفاع با استفاده از طناب های راپل کاری از نمای ساختمان شما فرود می آید و در حین فرود از ساختمان نمای ساختمان شما را با استفاده از دستگاه نماشویی با توجه به جنس نمای ساختمان شما شستشو می دهد.

خدمات شستشو و نظافت نما با راپل به قدری مطمئن و ایمن می باشد که در حال حاضر در سراسر دنیا از این روش استفاده می شود؛ برخی از معروف ترین پروژه هایی که به جهت جرم زدایی از نما به شستشوی نما با راپل پرداخته شده برج خلیقه، برج میلاد تهران می باشد که نشان از ایمنی و امنیت بالای روش راپل می باشد.

البته نکته مهمی که باید ذکر شود این است که شستشوی نما با راپل نیازمند یک نیروی راپل کار حرفه ای و کاربلد می باشد و اجرای این خدمات توسط هر شخصی قابل انجام می باشد. زیرا فرد اجرا کننده پروژه هم باید با اصول نظافت و جرم زادیی از نمای ساختمان را بلد باشد و هم باید با اصول و روش راپل کاری و فرود از ارتفاع با طناب را بصورت کاملا بلد باشد تا پروژه شما به بهترین شکل ممکن و با ایمنی کاملا بالا انجام شود.

در صورتی که برای نمای ساختمان خود نیازمند شستوی نما با راپل هستید خدمات خود را با خیال راحت به شرکت ما بسپارید! شرکت ما با نام تجاری شرکت خدمات ساختمان کارابین راپل بیش از بیست سال است که در این زمینه در حال فعالیت می باشد و از زمان آغاز فعالیت تا به حال بیش از هزاران پروژه شستشو و نظافت نمای ساختمان را با راپل انجام داده است.

در صورتی که نیاز به مشاوره دارید همین حالا با مشاورین و کارشنان شرکت ما تماس حاصل فرمایید و مشاوره های لازم را به همراه قیمت اجرای پروژه + بازدید حضوری از محل پروژه خود، از کارشناسان شرکت ما دریافت نمایید. مشاورین و کارشناسان شرکت ما بصورت ۲۴/۷ آماده پاسخگویی به شما مشتریان عزیز می باشند.

تلفن تماس مشاورین شرکت: ۰۹۳۷۷۵۱۷۳۳۷

شستشوی نما با راپل | شرکت کارابین راپل
شستشوی نما با راپل

شستشوی نمای ساختمان در چهار حالت مختلف صورت میگیرد

  1. شستشو نما با استفاده از دستگاه واتر سندبلاست…
  2. شستشو نما با استفاده از دستگاه واترجت…
  3. شستشو نما با استفاده از ابر و تی و شوینده…
  4. شستشو نما با استفاده از موادهای جرم گیر و نانو…

تمام روش هایی که نام برده شد. در یک سطوح و جنس های مختلفی کاربرد دارند که توضیحات آنها در ادامه مطالب گفته شده که پیشنهاد می شود حتما مطالعه شود.

شستشوی نما به صورت سندبلاست

شستشو به صورت سندبلاست زمانی کاربرد دارد که سطح مورد نظر کثیفی و جرم بسیار زیادی را دارا می باشد یا به نوعی جرم به خورد سنگ رفته است. در این روش با استفاده از سیلیس و دستگاه نماشویی که فشار زیادی را دارد سطح مورد نظر شستشو می شود و یک لایه از آن سطح برداشته می شود.

این امر موجب بلند شدن کثیفی ها از روی سنگ یا آجر می شود و سطوح تمیزی که به اثر جرم ها پوشیده شده بودند نمایان می شوند و نمایی زیبا را برای شما به ارمغان میاورند. شستشو به صورت سندبلاست بیشتر در سطوح سنگی و آجری قابل اجرا می باشد.

شستشوی نما بصورت سند بلاست | کارابین راپل
شستشوی نما بصورت سند بلاست

شستشوی نما به صورت واترجت

شستشو به صورت واترجت زمانی کاربرد دارد که سطح مورد نظر تقریبا آلودگی کم تری دارد و از گردوغبارها و دوده ها پوشیده شده است.

زمانی که سطح مورد نظر با دستگاه واتر جت شستشو می شود تمامی جرم ها و گردوغبار ها و دوده ها به صورت کامل پاکسازی شده و نمای ساختمان مانند روز اول تمیز و درخشنده می شود.

اگر پس از مرحله واتر جت نمای ساختمان آلودگی ای بر روی سلطوح نما مانده باشد. نمای ساختمان شما با استفاده از مواد های نانو مخصوص شستشوی نما مانند سیلیس یا دیسکیلیر لکه گیری و پاک می شود.

البته استفاده از مواد سیلیس و دیسکیلیر زمانی کاربرد دارد که این مواد ها با جنس نمای ساختمان شما سازگاری کاملی داشته باشد و استفاده کردن از این مواد ها موجب آسیب رساندن به نمای ساختمان شما نشود.

برای مثال اگر بخواهیم یک مثال جزئی بزنیم باید بگوییم که: برای نمای ساختمان های ترموود و کامپوزیتی امکان استفاده از سیلیس و دیسکیلیر وجود ندارد و در صورت استفاده موجب آسیب رساندن و از بین بردن نمای ساختمان می شود.

و یا برای نماهایی که سنگ آنها چرمی حالت یا گرانیتی می باشد امکان استفاده از سیلیس وجود ندارد زیرا سیلیس موجب لایه برداری از سطوح این نوع سنگ ها می شود و پس از اجرای شستشو با سیلیس براقیت سنگ ها از این می رود.

پس نتیجه میگییرم که در بعضی از مواقع به دلیل محدودیت هایی مانند مصالح استفاده شده در نمای ساختمان امکان استفاده از سیلیس و دیسکلیر وجود ندارد.

به طورکلی از شستشوی نما به صورت واتر جت بیشتر برای شستشوی سطوحی مانند: شستشوی نمای شیشه‌ای، کامپوزیتی، ترمووود، سنگی، سیمانی و همچنین نمای آجری استفاده می‌شود.

شستشوی نما با واترجت | کارابین راپل
شستشوی نما با واترجت

شستشوی نمای ترموود

امروزه در بسیاری از نمای ساختمان ها ترموود استفاده شده است که پس از گذشت زمان و تابش شدید نور خورشید به سطوح ترموودی باعث بلند شدن رنگ آن و از بین رفتن براقیت ان شده است که نیازمند بازسازی و تعمیر می باشد. و کلیه سطوح ترموودی از جرم و آلودگی پوشیده شده است. به همین دلیل برای بازسازی و ترمیم نمای ترموودی قبل از انجام هر کاری باید کاملا شستشو شود که شرکت کارابین راپل کلیه فرآیند شستشوی نما ترموودی و بازسازی سطوح ترموودی را انجام می دهند.

ویدئو زیر نمونه ای از شستشوی نمای ساختمان ترموود می باشد که با دسترسی طناب و بدون نیاز به داربست توسط متخصصی شستشو نما ارتفاع کاران کارابین راپل انجام شده است و نمای ساختمان برای اجرای بازسازی و ترمیم زیرسازی شده است.

شستشوی نمای شیشه ای

به طور کلی برای شستشو و نظافت نمای شیشه ای ساختمان از دو روش استفاده می شود که شامل شستشو با واترجت و شستشو به صورت ابر و تی و دستی می باشد که بستگی به میزان آلودگی و کثیفی نما دارد.

معمولا در اکثریت ساختمان ها به جهت بالا رفتن کیفیت کار و تمیزی بهتر از هر دو روش استفاده می شود یعنی در مرحله اول کلیه سطوح با دستگاه واترجت شستشو داده می شوند. و در مرحله دوم شیشه های ساختمان به همراه قاب پنجره ها با مواد شوینده و ابر و تی شستشو و پاکسازی می شود.

اگر نمای ساختمان شما شیشه ای می باشد شما باید در بازه های زمانی مختلفی نما را شسشتو دهید تا از نفود آلودگی ها به خورد شیشه و مات شدن آنها جلوگیری شود.

شستشوی نمای کامپوزیتی

برای شستشو و تمیز کردن نماهای کامپوزیتی هم همانند نماهای شیشه ای از دو روش واترجت و شستشو به صورت ابر و تی و مواد شوینده استفاده می شود که در ساختمان هایی که نمای آنها کامپوزیتی می باشد پیشنهاد می شود برای تمیزی بهتر هر دو روش حتما اجرا شود.

معمولا نمای ساختمان های کامپوزیتی در زمان اجرای اولیه بسیار شیک و جذاب می باشند و پس از گذشت زمان با آلوده شدن نما زیبایی خود را تا حد بسیار زیادی از دست می دهند.

در نماهایی که از کامپوزیت استفاده شده شستشوی نمای ساختمان باید به صورت منظم انجام شود تا از نفود آلودگی ها به خورد کامپوزیت و مات شدن آن جلوگیری شود.

بهترین کار این است که از زمان استفاده از کامپوزیت در نمای ساختمان هر سه ماه یا شش ماه یک بار کل نما شستشو شود. که می توانید برای انجام این کار به جهت کم تر شدن هزینه ها با شرکت های شستشوی نما قراردادی عقد کنید و در زمان های مشخص فرآِند نظافت نمای کامپوزیتی توسط شرکت مورد نظر انجام شود.

معمولا برای نماهایی که در بازه های زمانی مختلفی نیاز به شستشو و نظافت دارند قیمت اجرا کمتر خواهد شد. اگر قصد شستشوی نمای کامپوزیتی خود را در بازه های زمانی مختلفی دارید شرکت کارابین راپل کلیه فرآیند اجرای کار را با بهترین کیفیت و قیمت ممکن برای شما انجام میدهد. جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت نماشویی کامپوزیت نمای ساختمان خود با کارشناسان شرکت ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس مشاورین شرکت ۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

شستشو نمای ساختمان
شستشوی نمای ساختمان به روش راپل

شستشوی نمای سیمانی

خدمات شستشوی نمای سیمانی معمولا با روش شستشوی نما با واترجت انجام می شود. در حال حاضر نمای سیمانی یکی از پرتقاضا ترین نماهایی می باشد که در پروژه های نظافت نمای بیرونی ساختمان انجام می شود.

یکی از دلایلی که تقاضای شستشوی نمای سیمانی را بالابرده است این است که انجام شستشو نمای ساختمان قبل از اجرای رنگ آمیزی نما می باشد که موجب بالا بردن چندیدن برابری کیفیت کار و بازدهی آن می شود.

استفاده از این کار موجب بلند شدن تمامی گرد و غبار از سطوح نما می شود و زمانی که نمای ساختمان تمیز باشد رنگ در نما چسبندگی بالایی خواهد داشت.

شستشوی نما به صورت ابر و تی

در این روش از شستشو همان طور که از نامش پیداس شستشو به صورت دستی و اَبر و تی می باشد.شستشوی نما به صورت ابر و تی شامل شستشوی سطوحی مانند نمای شیشه ای نمای کامپوزیتی و نمای سرامیکی می شود که با استفاده از شوینده های مخصوص و طی و ابر به صورت دستی شستشو می شود.

البته بهتر است قبل از شستشو به صورت ابر و تی یک بار نما با واترجت شستشو شود. زیرا این عمل موجب بهتر تمیز شدن نما می شود. پس پیشنهاد ما این است حتما قبل از شستشو به صورت ابر و تی یک بار با واترجت نمای مورد نظر شسته شود.

مخصوصا در نماهای کامپوزیتی که جرم ها به صورت سختی بر روی سطوح کامپوزیتی نشسته است جهت بهتر تمیز شدن حتما از شستشو به صورت واترجت استفاده شود.

شستشوی نما با استفاده از مواد جرم گیر و شوینده

در این روش از شستشو با استفاده از مواد دیسکیلیر و موادشویندهبا استفاده از دستگاه واترجت بر روی سطوح نما پاشیده می شود.سپس یک بار دیگر مجدد توسط دستگاه واترجت نمای ساختمان شستشو می شود. و تمام آلودگی ها و جرم ها به مراتب از بین می روند. از دیسکیلیر در نما های سنگی تیشه ای و مرمریت استفاده می شود.

شستشوی نما با دیسکیلیر
شستشوی نما با دیسکیلیر

شستشوی نمای کنیتکس

شستشوی نمای کنیتکس با استفاده از روش واترجت و بصورت راپل اجرا می شود که حالت کارواشی طور دارد که موجب بلند شدن کلیه گرد و غبار ها و آلودگی های سطحی می شود.

اجرای واترجت بر روی سطوح نمای کنیتکسی در هر شش الی یک سال یه بار پیشنهاد می شود زیرا این کار موجب جلوگیری از تخریب نما و همچنین کثیفی سطوح نما می شود و در نتیجه موجب ماندگاری بهتر نما میشود.

اگر شستشوی نمای ساختمان کنیتکسی به تاخیر بی افتد ممکن است که آلودگی ها به خورد سطوح نفوذ کنند و جای جرم ها برای همیشه بر روی سطوح ماندگار بماند و شما ناچار به اجرای دوباره کنیتکس بر روی سطوح باشید. پس کم هزینه ترین و بهترین روش شستشوی سطوح کنیتکسی در بازه های زمانی مشخص می باشد.

شستشوی نمای گرانیتی

شستشوی نمای ساختمان های گرانیتی دارای دو روش می باشند که روش اول برای تمامی ساختمان ها قابل اجرا و انجام می باشد و روش دوم شستشو در شرایط خاص.

روش اول شستشوی نمای گرانیتی همان روش معمول و معروف همیشگی یعنی شستشوی نمای ساختمان به صورت واترجت می باشد که در تمامی ساختمان ها و نمای ساختمان های گرانیتی کاربرد دارد و روش دوم شستشوی سنگ های نمای گرانیتی به صورت دستی با مواد شوینده و ابر و طی می باشد که همان طور که اشاره شد فقط در شرایط خاص قابل اجرا می باشد.

حتما تا به حال برایتان شوال شده که چرا روش دوم یعنی شستشوی سنگ های نمای گرانیتی چرا فقط در شرایط خاص قابل اجرا و انجام است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نمای ساختمان های گرانیتی که از به تازگی ساخته شده اند و سطوح نسبتا صاف و شفاف تری دارند قابلیت اجرای شستشوی به صورت دستی و ابر و طی را دارند می باشند.

اما در نمای ساختمان های گرانیتی ای که از قدیم الایام ساخته شده اند با گذشت زمان و نفوذ جرم ها به خورد سنگ ها موجب از بین رفتن براقیت و لعاب سنگ ها شده اند و استفاده از روش دوم هیچ تاثیری در میزان تمیزی و شفاف تری شدن سنگ ها ندارد. پس در این صورت نتیجه میگریم که روش دوم فقط در ساختمان هایی که نوساز می باشند کاربرد دارد.

شستشوی نما با چه ابزارهایی انجام می شود؟

در حال حاضر برای شستشوی نما به جهت دسترسی به نمای ساختمان از پنج ابزار استفاده می شود که هر کدام از ابزار ها با توجه به شرایط ساختمان مورد انتخاب و استفاده قرار میگیرد.

ابزار ها و روش های مورد استفاده جهت دسترسی به نما برای شستشوی نمای ساختمان به ترتیب اولیت شامل موارد زیر می باشند:

  • ابزار یا روش راپل
  • ابزار یا روش داربست
  • ابزار یا روش کلایمر
  • ابزار یا روش جرثقیل سبد دار
  • ابزار یا روش بالابر هیدرولیکی

روش های ذکر شده همان طور که اشاره شده به ترتیب اولویت معرفی شده اند که در ادامه به برسی مزایا و معایت و همچنین به برسی قیمت اجرای نظافت نمای ساختمان با هر کدام از ابزار ها و روش ها خواهیم پرداخت.

شستشوی نمای ساختمان
شستشوی نمای ساختمان با دسترسی طناب

شستشوی نمای آجری

شستشوی نمای ساختمان های آجری دارای ترفند ها و روش های مختلفی می باشد که هر کدام از روش ها بستگی به تجربیات شرکت اجرای کننده خدمات دارد.

در بند از متن قصد داریم دو روش معمول و پر استفاده را برای شما مشتریان عزیز معرفی کنیم که در اکثریت پروژه ها قابل استفاده و اجرا می باشند.

روش شستشوی نمای آجری همانند سایر سطوح های دیگری که در نمای ساختمان ها استفاده می کنند می باشد و روش های اجرای آن شستشو به صورت واترجت و شستشو به صورت واترسند بلاست می باشد که انتخاب هر روش وابسته به موارد مختلفی می باشد که برای شما مشتریان عزیز معرفی خواهیم کرد.

معمولا در ساختمان هایی که نوساز می باشند استفاده از شستشو به صورت واترجت بهترین روش و کم هزینه ترین روش می باشد زیرا هم نمای ساختمان بسیار تمیز می شود و هم لایه برداری از سطوح آجر انجام نمی شود و فقط جرم ها و گرد و خاک ها از سطح نما از بین می روند.

شستشوی نمای آجری با روش واترسند بلاست مقدار پر هزینه برای از بین بردن جرم می باشد زیرا تمامی سطوح نما باید با مواد سیلیس شستشو شود و اصطحلاک ابزار در شستشوی نما به صورت واترسند بلاست بسیار بالا می باشد به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به شستشو به صورت واترجت دارد.

معمولا استفاده از واترسند بلاست در نمای ساختمان های آجری ای که قدیمی می باشند استفاده می شود زیرا در آجر های نما در طی گذشت زمان و با نفوذ جرم ها به خورد آجر ها بسیار آلوده و کثیف شده اند و تنها راه پاکسازی جرم ها و آلودگی ها از سطح آجر نما استفاده از روش واترسند بلاست و سیلیس می باشد.

نکته مهمی که در انتخاب روش شستشوی نمای آجری باید بدانید: یکی از مواردی که قبل از اجرای شستشوی نمای آجری باید به آن توجه کنیم این است که جنس آجر های استفاده شده در نمای ساختمان چگونه می باشد و مقاومت ماندگاری در برابر فشار بالای دستگاه نماشویی را دارد یا خیر.

امروزه در بعضی از مواقع به دلیل پایین بودن کیفیت آجر استفاده شده در نما فشار بالای آب موجب سوراخ شدن و برداشته لایه بزرگی از روی سطوح آجر می باشد که اگر روش شستشوی نما به درستی انتخاب نشود ممکن از درزمان پاکسازی و جرم زدایی از نما آسیب جدی ای به نمای ساختمان شما وارد شود پس بهتر از به نکته اشاره شده حتما توجه شود. البته این مورد فقط در نمای ساختمان های نوساز صدق میکند و در نمای ساختمان های قدیمی نیازی به توجه به این مورد ندارد.

شستشوی نمای آجری
شستشوی نمای ساختمان آجری

شستشوی نما در تهران

گروه تخصصی کارابین راپل خدمات شستشوی نمای ساختمان شرق تهران ، غرب تهران ، شمال تهران ،جنوب تهران و تمامی محله های استان تهران و همچنین کرج انجام می دهند.

اگر قصد نظافت نمای بیرونی ساختمان خود را دارید جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت با کارشناسان تیم ما تماس حاصل فرمایید تا هماهنگی های لازم توسط مشاورین مربوطه انجام شود.

شستشوی نما در کرج

همان طور که می دانید استان البرز (کرج) یکی از محله های بسیار پر تردد و شلوغ می باشد که موجب آلودگی هوای کرج همانند تهران شده است و آلودگی هوا موجب شده تا دوده ها به مرور زمان به سطوح نمای ساختمان ها نشسته و نفوذ کنند.

زمانی که دوده ها به سطوح نمای ساختمان ها نفوذ میکنند بارش باران های اسیدی موجب کثیف شدن سطوح نمای ساختمان ها می شود و این امر موجب افزایش درخواست و تقاضا برای شستشوی نمای ساختمان در کرج شده است.

گروه تخصصی ارتفاع کاران کارابین راپل خدمات شستشوی نمای ساختمان و کفسابی را در تمامی محله های کرج با بهترین قیمت ممکن به صوت کاملا تضمینی و حرفه ای برای مشتریان خود انجام میدهند.

شستشوی نمای ساختمان در اصفهان

اصفهان پس از تهران یکی از پر تقاضا ترین شهر ها برای اجرای خدمات شستشوی نمای ساختمان می باشد. اگر ساکن اصفهان هستید و قصد شستشوی نمای ساختمان در اصفهان را دارید قطعا به جای درستی آماده اید. شرکت ما این خدمات را با بهترین قیمت ممکن و بصورت کاملا تضمینی و سریع برای شما مشتریان عزیز انجام می دهد.

در صورتی قصد دریافت مشاوره را دارید همین حالا یک عکس از نمای ساختمان خود بگیرید و با ارسال تصاویر مربوط از نمای ساختمان خود به مشاورین شرکت ما مشاوره های لازم را در خصوص شستشوی نما در اصفهان از مشاورین شرکت ما دریافت نمایید.

تجربیات کارابین راپل شرکت شستشوی نمای ساختمان

شرکت شستشوی نمای ساختمان کارابین راپل بیش از دو دهه است که در حال ارائه خدمت برای مشتریان خود در زمینه اجرای خدمات نظافت نمای ساختمان به صورت کار در ارتفاع در سراسر کشور می باشد.

شرکت شستشوی نمای کارابین راپل در این دو دهه ای که به مشتریان خود خدمات ارائه کرده به استراتژی ها و تجربیات بسیار بالایی دست یافته و امروزه خدمات شستشو نما را با بهترین کیفیت انجام می دهند.

کلیه متخصصین شرکت کارابین راپل از تجربه و حرفه بسیار بالایی در اجرای کار برخوردار می باشند و دوره های کار در ارتفاع و شستشوی نما را به طور کامل گذرانده اند.

جهت دریافت مشاوره در بابت اجرای خدمات شستشوی نما در کرج با کارشناسان تیم ما تماس حاصل فرمایید.

پاسخ سوالات متداول مشتریان

هزینه شستشوی نمای ساختمان چگونه محاسبه می شود؟

هزینه شستشوی نمای ساختمان متری بوده و نسبت به جنس نمای ساختمان شما و همچنین میزان آلودگی نمای ساختمان محاسبه می شود.

شستشوی نمای ساختمان چگونه انجام می شود؟

شستشوی نمای ساختمان بر اساس جنس نما و روش های انجام آن نسبت به آلودگی های موجود در سطح نما انجام می شود.
مثلا برای شستشوی نمای سنگی یا آجری سطوح مورد نظر باید سند بلاست شود.و در نما های شیشه ای یا کامپوزیتی سطوح مورد نظر باید به صورت دستی و ابر و طی شستشو شود.

چه سطوحی با شستشوی نما نظافت و پاکسازی می شوند؟

در حال حاضر از جنس ها و سطوح مختلفی در نمای ساختمان ها استفاده می شود.که اکثرا قابلیت شستشوی نما و نظافت را دارا می باشند.سطوحی مانند سطوح سنگی سیمانی آجری شیشه ای کامپوزیت ترموود و…قالبیت شستشو و پاکسازی را دارا می باشند.

در صورتی که قصد شستشوی نمای ساختمان خود را دارید بهتر است قبل از هر اقدامی مشاوره دریافت نمایید. در صورتی که به جهت نظافت و شستشوی نمای ساختمان خود نیاز به مشاوره دارید همین حالا با مشاورین و کارشناسان شرکت کارابین راپل تماس حاصل فرمایید و مشاوره های لازم را به همراه پیش فاکتور قیمت اجرای خدمات از شرکت ما دریافت نمایید.

تلفن تماس مشاورین شرکت ۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

17 پاسخ

  1. با سلام وقت به خیر مدتی میشه که نمای ساختمان ما جرم های سفیدک مانند بین درز سنگ ها بسته میخواستم بدون آیا با شستشوی نما این سفید ها از بین میره یا خیر…؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. با سلام وقت به خیر جناب روشندل بله تمامی سفیدک هایی که در نما وجود دارد با استفاده از مواد های مخصوص شستشوی نمای ساختمان از بین می روند. و نمای ساختمان شما با شستشو نما مانند روز اول تمیز و درخشنده می شود

  2. با سلام وقتتون به خیر در خصوص شستشوی نما تازه اجرا شده کمی توضیح میدهید. اینکه اگر این کار رو انجام بدیم برای نما ضرر نداره؟
    نمای ساختمان به تازگی اجرا شده و در قسمت های مختلف نما ملات خشک شده و به راحتی پاک نمیشه و لکه لکه شده آیا با شستشو نما قسمت های سیمانی و لکه لکه از بین میرن..؟

    1. درود بر شما دوست عزیز، برای شستشوی نما نوساز هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد ولی اما باید مصالح خوبی کار شده باشد و همچنین حداقل یک ماه از زمان پایان فرآیند سنگ کاری نما گذشته باشد تا با شستشو نما مشکلی برای سنگ ها و زیر سازی نما به وجود نیاید.

  3. سلام وقتتون بخیر، برای شستشوی نمای آجری که بعضی قسمت ها سفید شدن و رد نمک باقی مونده هم شما تمهیداتی دارید که این کثیفی ها پاک بشن؟

    1. با سلام وقت شما ام به خیر.
      بله برای شستشوی نمای آجری با توجه به استراتژی های نظافت نمای ساختمان در سطوح مختلف به جهت از بین بردن شوره ها از مواد هایی نانویی استفاده میکنیم که موجب از بین رفتن کامل آنها می شود.

  4. با سلام سپاس گذارم از تیم شستشو و نظافت شرکت کارابین راپل بابت اجرای فوق حرفه ای پاکسازی نمای ساختمان واقعا رضایتم رو جلب کرد. خدا قوت

    1. با سلام وقتتون به خیر…
      سپاس گذارم از شما بابت ارسال رضایتتون از شستشوی نمای انجام شده…

    1. سلام قیمت اجرای کار بستگی به متراژ و ابعاد نمای ساختمان شما داره که باید برسی بشه.
      لطفا یک عکس از واتساپ برامون ارسال کنید تا مبلغ شستشوی نمای ساختمان شما را مسخص کنیم.

  5. سلام
    شستشوی پاسیو با داربست هم انجام میدین یا خیر…؟
    یه پاسیو پنج طبقه داریم ک از بالا پوشیده هست و امکان شستشو با طناب راپل وجود نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *