تجهیزات راپل و کار در ارتفاع با طناب

تجهیزات راپل

۱.طناب: یکی از اصلی ترین ابزار کار در ارتفاع و تجهیزات راپل میباشد که سبب حفظ جان ارتفاع کار میشود این طناب ها باید سالم بوده و دارای امنیت بالا باشد و مورد تائیدیه جهانی قرار گیرد.طناب ها از داخل نباید دارای هرگونه شکستگی پارگی،سوختگی باشد.مقاومت طناب ها بسیار بالا بوده دارای جنسی ضخیم است،طناب باید دارای خاصیت کشسانی باشد که استاتیک نام دارد.

۲.کارابین: این وسیله حلقه ای است فلزی که جنس و انواع متنوع دارد.در اتصالات راپل از کارابین بهره برده میشود این وسیله نباید دارای هرگونه آسیب دیدگی باشد زیرا سبب جان حفظ ارتفاع کار میشود.اگر به جایی محکم برخورد کند دیگر قابل استفاده نیست.

کارابین
کارابین چیست؟

۳.هشتی: این وسیله از حلقه کوچک و بزرگ تشکیل شده است که حلقه بزرگ و کوچک به ترتیب به کارابین و طناب وصل میگردد این وسیله حساس بوده و براثر ضربه کارایی خود را از دست میدهد.

Screenshot ۲۰۱۹۰۸۱۲ ۰۲۱۸۲۲۴.هارنس: وسیله ای است که مجموعه متشکل از نایلون و تسمه ها میباشد همانند صندلی عمل میکند که برای نشستن راپل کار در ارتفاع به کار برده میشود هارنس به راحتی وزن راپل کار را حمل میکند و باعث میشود تا ارتفاع کار به راحتی به فعالیت خود ادامه دهد.

نمونه ای از هارنس راپل کاری
عکسی از هارنس راپل کاری

۵.چکش: این وسیله جهت ضربه زدن به میخ ها مورد استفاده قرار میگیرد.

۶.رول و مته رول: وسیله ای است که توسط آن کاراگاه را تشکیل میدهیم و در بین کارگاه از میخ ها استفاده میکنیم.

ابزار های مورد نیاز برای فرود و تجهیزات راپل

۱.کلاه ایمنی:وسیله ای مناسب برای حفاظت سر در برخورد با دیواره ها و یا ریزش سنگ.از مشخصات یک کلاه کاسکت ایده آل این است که سبک و نرم و در عین حال مستحکم باشد . ضمنا باید در روی آن سوراخ هایی برای رسیدن اکسیژن به پوست و سر تعبیه شده باشد. و محلی برای نسب چراغ پیشانی در جلوی کلاه در نظر گرفته باشد.این کلاه که از مواد بادوام و راحت ساخته شده ، واجد شرایط کار در ارتفاع است.

۲۰۱۹۰۸۰۷ ۰۳۵۰۴۰۲.دستکش صعود و فرود:دستکش باید محکم وانعطاف پذیر باشد.مزیت استفاده از دستکش ها حفاظت از دست ها در برابررطوبتو خراشیدگی های احتمالی است و ازآلوده شدن دست ها محافظت می کند.

۳.آساپ:جلوگیری کننده متحرک سقوط برای طناب میباشد. برای استفاده روی طناب نجات و برای نگه داشتن سقوط یک فرد وبرای جلوگیری از سقوط شدید یا لغزیدن روی سطح ناصاف بکاربرده می شود. اگر توسط استفاده کننده در هنگام سقوط محکم گرفته شود ، بازهم خود دستگاه به طناب قفل میشود.

۲۰۱۹۰۸۰۷ ۰۳۵۲۰۲۴.گیری گیری:ابزار قفل کننده خود ایستا و فرود برای یک طناباست. برای استقرار طناب درسطوح مختلف و برای تغییر وضعیت بین بالارفتن و پایین رفتن های کوتاه روی یک طناب استفاده آسان از دستگیر استفاده کنید تا طناب رها شود. طناب را با استفاده از سر آزادباید کنترل کرد.

۵.یومار:این وسیله مناسب برای صعود از یک رشته طناب است و مقابل گرما به عنوان عایق عمل می کند . دسته فولادی صفحه کرومی دندانه های منحنی دارد و نیزشکاف های تمیز کننده سرخود که میتوانند بر روی طناب های مرطوب ، یخ زده یا گل آلود کار کنند. درگیر شدن ارگونومیک به قسمت قفل شونده اجازه میدهدتا درحالت باز بودن قرار بگیرد و باعث میشوند تا فرد با یک دست دستگاه را باز و بسته کند. دو سوراخ پایینی برای وصل کردن حلقه پایی و یک طناب کوتاه سوراخ بالایی برای استفاده راحتتر از کارابین و حلقه شدن

۲۰۱۹۰۸۰۷ ۰۳۴۸۴۴۶.آی دی (id): ابزار مناسب برای فرود و حمایت که بصورت خود چفت شونده است . از این ابزار برای صعود نیز می توان استفاه کرد .ابزار قفل کننده خود ایستا و فرود برای یک طناب صفحه جانبی نوسان کننده خطر افتادن را کاهش میدهد و باعث سریع جا افتادن طناب در وسیله میشود.

۲۰۱۹۰۸۰۷ ۰۳۴۹۱۱۷.ضربه گیر:ضربه گیر جزئی از سیستم جلوگیری از سقوط است.گرفتن ضربه در هنگام سقوط با شکافته شدن دوخت
های ویژه انجام میگیرد . این فرایند شکافته شدن صرف نظر از شرایط آب و هوایی تضمین شده است .
همانطور که دراستانداردها هم گفته شده است ، طناب های ضربه گیر فقط بعد از چک کردن این مسئله صورت میگیرد که فرد استفاده کننده فضای مناسبی داشته باشد.

۲۰۱۹۰۸۰۷ ۰۳۴۸۲۹تجهیزات راپل کاری برای همیشه باید دردسترس و تکمیل باشد. حتما باید برسی و چک بشود که تجهیزات کامل تهیه شده.

زیرا این تجهیزات در اجرای خدماتی مانند نماشویی ساختمان و یا نقاشی نمای ساختمان ، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بسیار موثر و کاربردی می باشد و نیازمند تکمیل بود تجهیزات و ابزار ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *