رنگ آمیزی نما

رنگ آمیزی نمای ساختمان

رنگ آمیزی نما امروزه یکی از پرتقاضا ترین خدمات در صعنت ساختمان سازی و همچنین بازسازی نمای ساختمان می باشد.

اجرای رنگ آمیزی نمای ساختمان امروزه با پیشرفت تکنلوژی بسیار راحت تر از قبل شده و برای اجرای این خدمات دیگر نیازی به بستن داربست نمی باشد.

کلیه خدمات رنگ آمیزی نمای ساختمان امروزه با استفاده از دسترسی طناب و بدون نیاز به بستن داربست انجام می شود. و هزینه های اجرای خدمات رنگ کردن نمای ساختمان  با روش راپل کاری بسیار کمتر از قبل شده است.

رنگ آمیزی نمای ساختمان

رنگ آمیزی نما موجب بازسازی و زیباسازی نمای ساختمان و برجستگی ظاهری آن می شود. همان طور که میدانید با گذشت زمان رنگ نمای سیمانی ساختمان بر اثر بارش ها و هرگونه آلودگی و گرد و غبار دچار کهنگی در ظاهر و فرسایش نما می شود.

به همین دلیل زمانی که نقاشی بر سطوح نمای ساختمان اجرا می شود به نوعی بازسازی و زیبایی دوباره نماهای ساختمان می شود.

رنگ آمیزی نمای ساختمان
رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب

رنگ آمیزی نمای سیمانی

همان طور که میدانید رنگ نما در اولین مرحله بر سطوح نمای سیمانی اجرا می شود. اگر نمای ساختمان شما سیمانی می باشد و برای اولین بار است که قرار است رنگ آمیزی بر روی سطوح انجام شود باید به دو مورد بسیار مهم توجه کرد که شامل:

  1.  رنگ آمیزی نمای سیمانی تازه ساخت و تمیز
  2. رنگ آمیزی نمای سیمانی قدیمی و دارای آلودگی

دو موردی که در بند قبل به آنها اشاره شد بسیار مهم می باشند و حتما قبل از اجرای رنگ آمیزی باید به آن توجه کرد. زیرا هم در قیمت و هم در نحوه اجرا کاملا متفاوت خواند بود. که در ادامه مطالب همراه باید دلایل به توضیحات بیشتر خواهیم پرداخت.

۱- رنگ آمیزی نمای سیمانی تازه ساخت و تمیز : اگر نمای شما تازه ساخت می باشد و به نوعی نو می باشد و سطوح نما کثیف نمی باشد هزینه اجرای کار بسیار کمتر از نمایی که آلوده و کثیف می باشد خواهد بود. زیرا هیچ هزینه ای برای نماشویی نمای سیمانی خود نخواهید پرداخت. در این وضعیت فقط زیر سازی های لازم انجام میشود و سپس فرایند اجرای رنگ نمای ساختمان شروع می شود.

۲- رنگ آمیزی نمای سیمانی قدیمی و دارای آلودگی : اگر نمای ساختمان شما چندین سال می باشد که از سیمان کاری آن گذشته و نسطوح نما طی سالان متوالی به دلیل آلودگی های جوی کثیف شده در مرحله اول قبل از اجرای رنگ آمیزی حتما باید یک بار شستشو شود. زیرا شستشو موجب بلند شدن الودگی ها و گرد و غبار ها از نمای ساختمان شما خواهد شد و به همین سبب رنگ چسبندگی و ماندگاری بیشتری خواهد داشت. شستشو نما قبل از اجرای نقاشی نمای سیمانی فواید دیگری هم دارد مثلا با شستشو نما قسمت هایی که فذسوده شده اند و وضعیت چسبندگی مناسبی در نما ندارند از نما ریزش میکنند و در مراحل درز گیری و ترمیم درست می شوند.

بعد از به پایان رسیدن فرآیند شستشو نمای سیمانی ، نمای ساختمان شما باید درزگیزی ، ترک گیری و ترمیم سطوح شود و سپس زیر سازی های مربوط به قبل از اجرای رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان انجام شود.

پس از این که تمامی مراحل به درستی انجام شد نوبت به مراحل اجرای اصلی پروژه یعنی اجرای رنگ آمیزی نما با دسترسی طناب می باشد.

کیفیت و هزینه رنگ آمیزی نما بدون داربست

همان طور که می دانید کیفیت نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان در اولین مرحله وابسته به استفاده از رنگ های باکیفیت و مناسب برای نمای ساختمان است. زیرا که رنگ های مخصوص نمای ساختمان بسیار مقاوم بوده و در مقابل نفوذ آب در هنگام بارندگی و گرد و غبار مقاوت می کند.

همچنین رنگ نمای ساختمان طول عمر بالایی را نسبت به سایر رنگ ها دارند. یکی از بهترین رنگ هایی که برای نمای ساختمان مناسب می باشد  رنگ نما های اکریلیک می باشند. رنگ های اکریلیک دارای درخشندگی بالایی هستند و همچنین حالت ابگریز و آب بندی دارند و در برابر حرارت و بارنگی بسیار مقاوم می باشند.

هزینه زنگ آمیزی نما بدون داربست بستگی به نوع و جنس سطوح نمای ساختمان شما و همچنین  میزان رنگ مورد نیاز برای اجرای پروژه دارد. رنگ آمیزی نما با روش های بسیاری مانند داربست ، راپل و کلایمر انجام میشود که یکی از به صرفه ترین روش ها روش نقاشی نما با طناب می باشد .

طناب یا راپلکاری به دلیل دسترسی آسان راپل سبب صرفه جویی چند برابری در هزینه و زمان اجرای کار دارد . زیرا هزینه ای برای بستن داربست یا کلایمر پرداخت نمی شود. عکس زیر نمونه ای از رنگ آمیزی نما بدون داربست و با دسترسی راپل می باشد.

رنگ آمیزی نما
رنگ آمیزی نما

رنگ آمیزی نمای بیرونی ویلا

اجرای رنگ آمیزی نمای بیرونی ویلا موجب جدابیت و زیبا نمایان شدن نمای بیرونی ویلای شما می شود. زیرا که رنگ اجرا شده و درخشش آن موجب جان بخشی به نما می شود. و از طرفی دیگر به غیر از جدابیت نمای بیرونی را در مقابل عوامل محیطی همجون شرایط آب و هوا و بارندگی مقاوم می کند.

اجرای پروژه های نقاشی نمای بیرونی ویلا نیازمند تجربه و دقت بسیار بالا می باشد. و در انجام این کار حتما باید دقت شود که رنگ مورد استفاده با کیفیت و مقاوم باشد.

یکی از بهترین رنگ هایی که بری رنگ آمیزی نمای بیرونی ویلا می توانید استفاده کنید رنگ های اکریلیک جوتن می باشند که در سطح دنیا رتبه اول را در کیفیت دارد. البته علاوه بر انتخاب رنگ نمای ویلا مناسب حتما باید تیم اجرا کننده هم با تجربه و حرفه ای باشند. و تخصص اجرای رنگ آمیزی نمای ویلا را داشته باشند. تا بهترین نتیجه را در کیفیت کار گرفت.

برای انجام رنگ آمیزی و نقاشی نمای بیرونی ویلا حتما باید در مرحله اول نمای ویلا شستشو شود سپس زیر کاری شود. و بعد فرایند رنگ آمیزی شروع شود.

رنگ آمیزی نمای ساختمان در تهران

اگر پروژه شما در تهران می باشد گروه تخخصی کارابین راپل خدمات رنگ آمیزی نمای ساختمان در تهران را با بهترین کیفیت و قیمت ممکن انجام می دهند. در مرحله اول کارشناسان تیم ما به صورت حضوری نمای ساختمان شما را برسی و کارشناسی می کنند و سپس لوارم مورد نیاز برای اجرای رنگ آمیزی نما در تهران را با توجه به متراژ و ابعاد پروژه مشحص می کنند. و پس از مشخص شدن مقدار مورد نیاز قیمت رنگ آمیزی و نقاشی نمای ساختمان با مصالح و بی مصلاح (فقط دستمزد اجرا) را تعیین میکنند.

مراحل رنگ کاری نمای بیرونی ساختمان

ابتدا جهت رنک کاری و رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان توصیه می شود که اقدام به نماشویی کنید. که این کار با استفاده از دستگاه واترجت انجام می شود نما شسته شود و سطح کار تمیز شده و بدون آلودگی و وجود گرد و غبار در سطح نما شود.

برای این که رنگ استفاده شده به خوبی سطح کار را پوشش دهد و طول عمر نمای رنگ شده بالا برود پیشنهاد میکنیم شستشو نما قبل از رنگ کاری نما انجام شود. پس از این که شستشو انجام شد باید دقت شود که بعد از نماشویی حتما فرصت داده شود تا نما خشک شود.

بعد از خشک شدن سطوح نما نوبت به اجرای زیر سازی و پوشاندن ترک ها در نمای ساختمان می باشد که این کار با استفاده از بتونه انجام می شود.

و پس از مراحل ذکر شده مرحله بعدی اجرای رنگ کردن نمای ساختمان اجرای پرایمر بر روی سطوح نمای ساختمان می باشد که فواید بسیار زیادی برای نمای ساختمان دارد. و مرحله اخر رنگ آمیزی نمای ساختمان می باشد.

رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان
رنگ آمیزی نما

انواع رنگ های قابل استفاده در رنگ آمیزی نما

جهت انجام رنگ آمیزی نما بسته به سطح کار و سلیقه افراد رنگ ها قابل تقسیم بندی هستند :

۱-رنگ های روغنی:رنگ های با مقاومت بالا در برابر رطوبت و قابل استفاده در سطوح خارجی از جمله پنجره ها،در ها و نرده های فلزی

۲-رنگ های نانو:رنگ های مقاوم و عایق در برابر شرایط جوی

۳-رنگ های کنیتکس:رنگ های مقاوم در برابر رطوبت و بر پایع روغن و رنگ

۴-رنگ های اکریلیک: رنگ های اکریلیک مقاوت بسیار بالا دارند و زیبایی و جلوه خاصی به نمای ساختمان می دهند. و همچنین از نظر پوشش پوششدهی بسیار بالایی دارند.

۵-رنگ رزین اکریلیک:رنگ هایی مقاوم در برابر تابش مستقیم نور خورشیدو قابل استفاده در سطوح سیمانی،بتنی،…

رنگ آمیزی قاب پنجره و بخش های فلزی نما

جهت رنگ آمیزی بخش های فلزی نما مانند قاب پنجره ها و نرده های نما ابتدا در صورت وجود زنگ زدگی باید با سمباده بخش های زنگ زده را پاکسازی کنیم و در آخر رنگ آمیزی را اجرا کنیم.

همچنین در صورت وجود درز یا ترک روی پنجره ها باید پرشود تا رنگ یکدست به دست بیاید.

اگر در نمای ساختمان از فلشینگ استفاده شده حتما باید قسمت های ترک خورده بتونه و یک دست شود و سپس رنگ آمیزی فلشینگ نما انجام شود.

ویژگی های رنگ نمای ساختمان

  1. مقاوم در مقابل تابش خورشید و اشعه uv
  2. ضدآب بودن و مقاوم در مقابل آب
  3. مقاوم بودن در مقابل باران های اسیدی
  4. مقاوم بودن در مقابل ترک خوردگی و پوسته شدن
  5. غیر قابل اشتعال بودن
  6. قابلیت شستشو بودن

روش رنگ آمیزی نمای ساختمان

رنگ آمیزی نمای ساختمان خدماتی است که با استفاده از طناب و بدون داربست قابل اجرا می باشد. این خدمات با استفاده از طناب و کمربند ایمنی بوده و در ارتفاعات مختلف و غیر قابل دسترس که امکان نصب داربست وجود ندارد به صورت راپل کاری  ارائه می گردد. در این روش افراد حرفه ای و تخصصی با استفاده از طناب سطح نما را با رنگ های باکیفیت و ابزار مناسب رنگ آمیزی می کنند.

رنگ آمیزی نمای ساختمان با روش های مختلفی مانند راپل داربست و کلایمر قابل اجرا می باشد و بهترین روش رنگ آمیزی نما با راپل می باشد.

جهت دریافت مشاوره با کارشناسان تیم ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس ۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *