راپل چیست؟

راپل چیست؟ | کارابین راپل

راپل یکی بروزترین و بهترین روش‌های دسترسی به نمای ساختمان می باشد که، امروزه در سراسر دنیا در حال اجرا و انجام می باشد. راپل یک روش نوین و جایگزین برای دسترسی به نمای ساختمان می باشد که از بالاترین سطح ایمنی برخوردار است.

خدمات راپل با استفاده از دسترسی طناب و بدون نیاز به بستن داربست اجرا می شود و به قدری مطمئن و ایمن می باشد که از این روش برای دسترسی به نمای ساختمان های آسمان خراش مانند برج میلاد تهران و برج خلیفه استفاده می شود.

به طور کلی خدمات راپل امروزه جایگزین همه روش های سنتی قدیمی مانند داربست یا کلایمر شده و تا چندین سال آینده قطعا به طور کل فقط از روش راپل کاری استفاده خواهد شد تا از خطرات احتمالی کار در ارتفاع کاسته شود.

راپل چیست؟
راپل چیست؟ کاربردهای راپل کاری چیست؟

کلمه راپل چیست؟

کلمه راپل یا rappel واژه‌ای فرنگی می‌باشد که به معنای نقاط غیر قابل دسترس است. راپل به معتی بازیابی است اما در واقع راپل‌کاری یک تکنیک کاملا حرفه ای و تخصصی به شمار می‌آید. راپل واژه ای فرانسوی است به معنای فرود از ارتفاعات به شکل بالا به پایین است.

انواع روش های کار در ارتفاع و راپل کاری

به طور کلی در حال حاضر دو روش برای راپل کاری وجود دارد که هر کدام از این روش های کاربردهای مختلف خود را دارند.

  1. روش اول: راپل‌کاری ورزشی
  2. روش دوم: راپل‌کاری صنعتی

روش دوم یعنی روش راپل کاری صنعتی مهم ترین روش برای کار در ارتفاع و دسترسی به نمای ساختمان بدون نیاز به بستن داربست می باشد. از روش راپل صنعتی برای اجرای خدماتی همچون نماشویی و پیچ و رولپلاک نما استفاده می کنند که بسیار ایمن تر از داربست و کلایمر می باشد. در روش راپل صنعتی خدمات بسیار دیگری همچون نقاشی نمای ساختمان و یا آب بندی نمای ساختمان و همچنین نورپردازی نمای ساختمان هم قابل اجرا می باشد.

راپل
راپل کار

با تکنیک راپلکاری چه خدماتی قابل اجرا می باشد؟

از این تکنیک فوق تخصصی در زمینه های مختلفی استفاده می شود که در این بند از نوشته به خدمات قابل اجرا در نمای ساختمان با استفاده از دسترسی طناب خواهیم پرداخت. در حال حاضر سه خدمات بیشترین درخواست و تقاضا به صورت راپل کاری را دارد که شامل:

می باشد این سه خدمات معرفی شده بسیار پر تقاضا می باشد و شخص اجرا کننده کار باید از تجربه و حرفه بسیار بالایی برخوردار باشد تا بتواند فرآیند اجرای کار را به درستی انجام دهند مخصوصا در اجرای خدمات شستشو و نظافت نمای بیرونی ساختمان که فشار بالای آب تعادل طناب کار را به هم میریزد و فرد راپلکار باید تعادل خود را با فشار آب حفظ کند. از دیگر خدماتی که در این حوضه پر درآمد و تخخصی قابل انجام می باشد شامل موارد زیر می باشد:

  • آب بندی نمای ساختمان
  • نصب توری مرغی
  • نورپردازی نما
  • سیمان کاری نما
  • ایزوگام کاری نما
راپل پیست؟ کارابین راپل
راپل

درآمد یک راپل کار یا طناب کار چقدر می باشد؟

معمولا یکی از سوالاتی که اکثریت افزاد پرس و جو می کنند این است که درآمد روزانه یا ماهانه یک راپل کار چقدر می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که میزان درآمد هر طناب کار باتوجه به تجربه و حرفه ای او محاسبه می شود.اکثریت افرادی که در زمینه راپلکاری فعالیت میکنند درآمد بالایی نسبت به سایر شغل های دیگر دارند.

برای افراد تازه وارد حداقل حقوق بدون ابزار روزانه ۸۰۰ تومان و ماهانه حداقل ۲۰ میلیون تومان می باشد. و حقوق افرادی که در این زمینه با تجربه و حرفه ای می باشند حداقل حقوق روزانه ۱.۵۰۰ و حقوق ماهانه حداقل ۴۰ میلیون تومان می باشد.

توجه نمایید که مواردی که ذکر شد حداقل حقوق راپل کاران بدون داشتن ابزار می باشد و در صورتی که فرد راپل کار دارای ابزار کامل طناب کاری باشد حقوق آن افزایش خواهد یافت.

راپل
راپل چیست؟

مدت زمان یادگیری کار در ارتفاع و راپل کاری

یکی دیگر از سوالاتی که اکثریت افرادی که به دنبال یادگیری طناب کاری و کار در ارتفاع می باشند این است که مدت زمان یادگیری کار در ارتفاع با دسترسی طناب چقدر می باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که مدت یادگیری و حرفه ای شدن فرد بستگی به اراده و فعالیت خود دارد. و معمولا برای یادگیری و انجام کار در این حوضه حدودا یک الی دو سال زمان می برد.

البته باید توجه کرد که فرد کار آموز هرچه از اراده و توان بالایی برخوردار باشد و کار های لازم را به درستی انجام دهد زود تر از مدت زمان گفته شده به فعالیت کار در ارتفاع می پردازد.

آیا کفسابی همان راپل است؟

یکی از سوالاتی که اکثر افراد درباره راپل از ما پرس و جو می‌کنند؛ این است که آیا کفسابی همان راپل است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. کفسابی همانطور که از نماش پیداش به خدمات ساب کف اشاره دارد و هیچ ارتباطی با کار در ارتفاع ندارد.

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *