بستن درز انقطاع

بستن درز انقطاع | کارابین راپل

بستن درز انقطاع به مجموعه اقدامات و کار هایی گفته می شود که موجب بسته شدن فاصله های بین دو ساختمان از یک دیگر می شود.

خدمات پوشاندن درز انقطاع امروزه یکی از پر تقاضا ترین درخواست هایی می باشد که جروزه دغدغه های مالکین و ساختمان ساز ها می باشد.

در واقع درز انقطاع میان دو ساختمانی که در کنار هم وجود دارند ایجاد میشود. و این فاصله به جهت محافظت ساختمان ها در هنگام وقوع زلزله و افتادن وزن ساختمان ها به روی هم ایجاد می شود.

همان طور که میدانید با افزایش ارتفاع ساختمان ها فاصله بین دو ساختمان یعنی درز و انقطاع بیشتر می‌شود. و باید حتما این فاصله به وسیله ابزار های محکم و مناسبی بسته شود.

معمولا در اکثریت مواقع بستن درز انقطاع بین دو ساختمان و پوشش آنها با ابزار محکمی همچون ورق گالوانیزه پوشش داده شده و بسته می شود که از مزاحت پرندگان و سایر موارد بسیار جلوگیری می شود.

فاصله بین دو ساختمان از زیبایی ساختمان شما کم میکند و به نوعی به صورت بدی نمایان می شود که بهترین پیشنهاد این است که با ورق های گالوانیزه رنگی فاصله پوشش داده شود.

پوشاندن درز انقطاع با طناب

در چندین سال گذشته یکی از دلایلی که معمولا در اکثریت ساختمان ها پوشاندن درز انقاع انجام نمیشد دغدغه های بستن داربست بود که هزینه های اجرای کار را چند برابر افزایش داده بود.

اما خوشبخانه امروزه دیگر نیازی به بستن داربست برای اجرای کارهای جرئی یا تعمیرات نمای ساختمان خود ندارید و با خیال راحت هر تعمیراتی را با کمترین هزینه در نمای ساختمان خود می توانید انجام دهید.

زیرا در حال حاضر امروزه به دلیل وجود روش مدرن و پیشرفته ای مانند کار در ارتفاع با طناب یا راپل کلیه خدمات نما به راحتی و با کمترین هزینه و همچنین در کمترین زمان بدون معطلی انجام می شود.

پوشاندن درز انقطاع ساختمان با طناب یکی از جدید ترین و مدرن ترین روش هایی می باشد که در حال اجرا و انجام می باشد.

بستن درز و انقطاع بین دو ساختمان با طناب دارای مراحل مشخصی می باشد که باید به صورت کاملا مرحله به مرحله و دقیق اجرا شود.

مراحل مورد نیاز برای بستن درز انقطاع با طناب شامل مراحل زیر می باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

  • در مرحله اول گارگاه و جایگاه مناسبی برای بستن طناب های راپل کاری انتخاب شود.
  • سپس در مرحله دوم به جهت بستن درز و انقطاع ساختمان ابتدا فاصله ای که بین دو ساختمان وجود دارد باید اندازه گیری شود.
  • در مرحله سوم اگر نیاز به پرکردن فاصله ها با یونولیت وجود داشه باشد پر شود.
  • و در مرحله اخر روی کلیه فاصله های با ورق های گالوانیزه با استفاده از پیچ و رولپلاک به نمای ساختمان وصل شود.
بستن درز انقطاع نمای ساختمان
بستن درز انقاطاع نمای ساختمان با کارابین راپل

دلایل بستن درز انقطاع ساختمان

برای بستن درز و انقطاع ساختمان دلایل بسیار مختلفی وجود دارد که در این بند از متن به معرفی چند دلیل موجه خواهیم پرداخت.

یکی از مهم ترین دلایلی که موجب تقاضای بسیار بالای درز و انقطاع شده است این که برای ساختمان های تازه ساخت اگر فاصله بین دو ساختمان پوشش داده نشود پایان کار تعقل نخواهد گرفت.

دلیل مهمی بعدی این است که بستن فاصله بین دو ساختمان موجب مسدود شدن مسیر پرندگان به بین ساختمان می شود. پس قطعا جهت جلوگیری از ورود حیوانات مختلف و جلوگیری از ایجاد مزاحمت ساکنین انجام میگیرد.

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه گردد این است که برای بستن درز و انقطاع فقط از یونولیت استفاده نشود زیرا یونولیت ها با گذشت زمان بر اثر عوامل محیطی از بین میرود و از میان درزها خارج میگردد در نتیجه فقط هزینه اضافی در بر خواهد داشت.

استفاده از یونولیت فقط برای افزایش کیفیت کاری پیشنهاد می شود و حتما فاصله های بین دو ساختمان باید با ورق گالوانیزه بسته شود.

ورق گالوانیزه

اگر مطالب بند قبلی را با دقت مطالع کرده باشین حتما شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که ورق گالوانیزه چیست و چه تفاوتی با سایر ورق های دیگر دارد…!

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ورق های گالوانیزه به دلیل جنس بسیار مقاوم و کیفیت بسیار بالایی که دارد یکی از بهترین و محبوب ورق های می باشد که در حال استفاده در سراسر دنیا می باشد.

دلایل بستن درز انقطاع با ورق گاوانیزه

در حال حاضر در وضعیت کنونی بهترین مصالحی که به برای بستن درز انقطاع استفاده و پیشنهاد میشود ورقه هایی هستند که جنس آنها از گالوانیزه است.ورقه های گاوانیزه به دو طرف ساختمان با استفاده از پیچ و رولپلاک در بین دو ساختمان با استفاده از دسترسی طناب نصب می شوند.

موارد از مهم ترین دلایل محبوبیت و استفاده بالای ورق های گالوانیزه برای پوشاندن درز و انقطاع نمای ساختمان می باشد.

  • این ورقه ها بسیار ماندگاری بسیار بالایی دارند و کاملا مقاوم هستند و قابلیت خم شدن دارند و بسیار کاربردی اند.
  • سبک و کم وزن هستند و کار با آن بسیار راحت است.
  • این ورقه ها علاوه بر سبک بودن ضد زنگ می‌باشند و در برابر شرایط محیطی دچار زنگ زدگی نمی شود.
  • در برابر فرایش و دما و پوسیدگی مقاوت و بازده بسیار بالایی دارند.

اگر دو ســـاختمان باهم برابر نباشد میتوانیــم این ورقه هارا خم کنیم سپس با پیچ رولپلاک نصب و وصل کنیم.

نصب ورقه های گالوانیزه حتما حتما باید مستحکم و کاملا ایمن باشد تا باد های شدید سبب حرکت آن نشده و ایجاد سر و صدا نکند.

حتما توجه کنید که ورق های گالوانیزه به پیچ و رولپلاک به درستی بسته و محکم باشند تا خطر سقوط ورق ها از نمای ساختمان جلوگیری شود.

پوشاندن درز انقطاع
پوشاندن درز انقطاع نمای ساختمان

پوشاندن درز انقطاع با مصاح سیمانی

در بعضی از مواقع که میزان فاصله بین دو ساختمان بسیار کم می باشد این فاصله را می توان با استفاده از فیبر و سیمان پوشاند اما خوب این روش جالب و محکم نمی باشد و هیچ تضمینی در انجام این کار نمی باشد.

حتما پیشنهاد می شود از ورق های گالوانیزه برای پوشاندن درز و انقطا استفاده شود زیرا ورق گالوانیزه بسیار مقاوم می باشد و چندین سال سالم خواهد ماند اما سیمان ممکن است پس مدت کوتاهی چسبندگیه خود را از دست بدهد و ریزش کند.

پس با این حساب نتیجه میگیریم که حتما به یاد داشته باشید برای بستن درز انقطاع اصلا استفاده از سیمان یا سایر مصالح دیگر به غیر از ورق گالوانیزه پیشنهاد نمی شود.

قیمت بستن درز انقطاع نمای ساختمان

قیمت بستن درز انقطاع نمای ساختمان بستگی به متریال اجرای کار و همچنین جنس مصالح مورد نیاز برای بستن فاصله بین دو سا ختمان می باشد.

معمولا قیمت اجرای کار همراه با مصالح به طور کامل توسط کارفرما مشخص و انجام می شود. اما در بعضی از مواقع به خواسته خود مشتریان فقط قیمت انجام کار مشخص می شود و مصالح توسط مشتری یا صاحب ملک تهیه می شود.

عواملی بسیاری وجود دارد که در قیمت بستن درز انقطاع نمای ساختمان موثر می باشد. به طور مثال عواملی مانند فاصله بین دو ساختمان ، متراژ و ابعاد پروژه ، موقعیت مکان جغرافیایی و شهری پروژه ، تعداد طبقات و ارتفاع نمای ساختمان و…

بستن درز انقطاع نما چگونه انجام می شود؟

برای بستن و پوشاندن درز انقطاع نما همان طور که در اول مطالب توصیف شد بهترین راه استفاده از ورق های گالوانیزه می باشد. که در مرحله اول باید میزان فاصله بین دو ساختمان اندازه گیری شود.

و در مرحله دوم با توجه به متراژ و ابعاد مورد نیاز برای پوشاندن درز انقطاع ورق های گالوانیزه برش داده شده و تهیه شود.

سپس پس از اندازه گیری و تهیه ورق های گالوانیزه آخرین مرحله بستن درز انقطاع نما می باشد که اینکار با استفاده از طناب های راپل کاری از بالای ساختمان تا به پایین با استفاده از پیچ و رولپلاک ورق های گالوانیزه به نمای ساختمان نصب می شوند.

گروه کارابین راپل بستن درز و انقطاع بین دو ساختمان را با بکارگیری تکنیک های راپل و استفاده از نصب توری مرغی و ورقه های گالوانیزه که با کیفیت و مقاومت بوده به اجرا در می آورد.در این روش از کار با استفاده از طناب و بدون داربست در کمترین زمان و هزینه مقرون به صرفه درز  انقطاع بسته میشود.

گروه کارابین راپل کلیه خدمات کار در ارتفاع از جمله نماشویی، نقاشی نما و پیچ و رولپلاک نمای ساختمان را با دسترسی طناب و بدون داربست انجام میدهد. شما مشتریان عزیز میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت در خدمتتان باشیم…

جهت دریافت مشاوره و برآورد هزینه با کارشناسان ما نماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس مشاورین شرکت: ۰۹۱۰۶۸۵۸۱۷۲

6 پاسخ

  1. با سلام هزینه بستن درز انقطاع با ورق گالوانیزه چقدره…؟
    یه ساختمان پنج طبقه داریم که از هر طرف نیاز به پوشش درز انقطاع هست ممنون میشم اگر قیمت رو اعلام کنید

  2. سلام ورق گالوانیزه برای بستن درز انقطاع سنگین نیس؟و این که خطر سقوط در هوای بادی و… نداره…؟

    1. با سلام وقت به خیر جناب شمس. خیر خطری نداره و وزن ورق ها آنچنان بالا نیست که بخواد سنگینی کنه. و این که کلیه ورق ها با استفاده از پیچ و رولپلاک در نمای ساختمان محکم کاری می شوند و هیچ خطری اعم از سقوط ورق ها وجود نداره.

  3. با سلام سپاس فراوان از تیم نمونه کارابین راپل برای انجام خدمات بستن درز انقطاع نما…
    از کار اجرا شده خیلی راضی بودم. خسته نباشید سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *